سفر و گردشگری

راهنمایی کامل برای سفر برای مبتدیان: بهترین نکات و ترفندهای سفر

همه چیز با یک سفر پنج هفته ای به تایلند در سال 2000 شروع شد. ما عاشق سفر شدیم، اما در طول سال ها سهم خود را از بدبختی ها داشته ایم. از حمل و نقل هوایی از آمازون گرفته تا گم شدن در راه آهن سوئیس، اشتباهات زیادی در سفر مرتکب شدیم. بنابراین، ما این لیست جامع از بهترین نکات سفر خود را از چیزهایی که در طول 21 سال گذشته در سفر به دنیا آموخته ایم، گردآوری کرده ایم.

ما همه کارها را از دوچرخه سواری در قاره آفریقا گرفته تا رانندگی با ماشین از انگلیس تا مغولستان انجام داده ایم. با سفر مستقل، گروهی، تورهای با راهنما و برای تجارت به 115 کشور در دو دهه گذشته، چیزهای زیادی یاد گرفتیم.

1. پول نقد در صورتحساب های کوچک

ما کانادایی هستیم، اما همیشه چند صد دلار آمریکا به صورت اسکناس کوچک برای انعام در هنگام رسیدن به هتل خود یا برای سفر از فرودگاه داریم. چه در آفریقا، دریای کارائیب، آمریکای جنوبی یا اروپا سفر کنید، دلار آمریکا در همه جا کار می کند. همچنین، خوب است که در مواقع اضطراری همیشه مقداری پول نقد در دست داشته باشید – USD به طور گسترده در سراسر جهان پذیرفته شده است.

2. از تورهای پیاده روی رایگان استفاده کنید

یکی از نکات سفر مورد علاقه ما برای اطلاع رسانی به مردم، تورهای پیاده روی رایگان است که می توانید در سراسر جهان به آنها بپیوندید. هر زمان که به شهر جدیدی می‌رسیم، به یک تور پیاده‌روی رایگان می‌پیوندیم. این یک راه عالی برای انتقال یاتاقان شما در شهر است. این یکی از بهترین نکات سفر است که ما حتی تا چند سال به دور دنیا سفر نکرده بودیم. اما این تورهای پیاده روی رایگان عالی هستند! معمولاً تورهای پیاده روی رایگان بهتر از تورهایی هستند که از قبل به صورت آنلاین رزرو می کنید. آنها توسط مردم محلی هدایت می شوند و شما فقط هزینه ای را پرداخت می کنید که در پایان تور احساس راحتی می کنید. ما معمولا 10 دلار برای هر نفر پیشنهاد می کنیم.

3. پاس شهر را دریافت کنید

هنگام بازدید از هر شهری، توصیه می کنیم یک پاس شهر تهیه کنید. ما از آنها برای صرفه جویی در هزینه با جمع کردن جاذبه ها استفاده می کنیم. اگر چند روزی را در شهری سپری می‌کنید و می‌خواهید تمام جاذبه‌های گردشگری مهم را ببینید، به شدت توصیه می‌کنیم که یک City Pass تهیه کنید. این به شما امکان دسترسی به حمل و نقل عمومی را می دهد و به شما امکان می دهد از خطوط در مکان های توریستی اصلی عبور کنید. بسته های شهر مورد علاقه ما CityPass برای ایالات متحده آمریکا و کانادا و Leisure Pass برای اروپا هستند.

4. تورها را هوشمندانه انتخاب کنید

ما در سال های اولیه سفرمان از این اشتباهات زیاد مرتکب شدیم و به همین دلیل بود که واقعاً می خواستیم این نکته بسیار مهم سفر را به اشتراک بگذاریم. هنگام انتخاب تور، مطمئن شوید که با یک شرکت مسئول همراه هستید. سوال بپرسید و اگر احساس راحتی نمی کنید از رد آنها نترسید.

با دلفین ها در اسارت شنا نکنید، فیل سوار نشوید و حیات وحش را تعقیب نکنید. در چیانگ مای به دنبال پناهگاه فیل‌ها گشتیم و همه ادعا کردند که آنها یکی هستند. وقتی سؤالاتی پرسیدیم متوجه شدیم که آنها به گردشگران اجازه می‌دهند فیل‌ها را سوار کنند و آنها واقعاً یک پناهگاه نیستند.

اگر در توری هستید که راهنمای شما غیراخلاقی است یا تأثیر منفی بر محیط زیست، حیات وحش یا فرهنگ دارد، صحبت کنید و به آنها بگویید که خوشحال نیستید. راهنماها اغلب فکر می کنند که باید لاک پشت را بلند کنند یا دلفین ها را تعقیب کنند تا گردشگران را خوشحال کنند یا انعام بگیرند.

5. به فرهنگ محلی احترام بگذارید

هنگام بازدید از یک مقصد جدید، یکی از بهترین نکات سفر، آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم است. قبل از سفر، کمی تحقیق کنید تا نحوه لباس پوشیدن فرهنگ و رفتار پذیرفته شده در عموم را بررسی کنید. وقتی با هم ترکیب می‌شوید احساس راحتی بیشتری خواهید کرد و با انجام کاری اشتباه از شرمندگی خود خلاص می‌شوید.

6. پس بدهید

از طریق داوطلب شدن، جمع آوری پول، یا بازدید از یک پروژه. شما می توانید در سفر تفاوت ایجاد کنید. این می تواند به سادگی اقامت در یک مهمانخانه محلی که توسط خانواده اداره می شود، استخدام یک راهنمای محلی خصوصی، یا خرید محلی باشد. نکته مورد علاقه ما برای سفر این است که به مردم بگوییم که درگیر آن شوند. این واقعاً معنای بیشتری به سفرهای شما می بخشد و باعث می شود احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید. ما یک بار در کامبوج یک روز انگلیسی تدریس کردیم. برنامه ریزی نشده بود، اما یک معلم محلی از ما پرسید که آیا می خواهیم از کلاس آنها بازدید کنیم تا بچه ها بتوانند تمرین کنند. ما هرگز فراموش نخواهیم کرد که چه تجربه نشاط آوری بود.

7. عینک آفتابی را فراموش نکنید

هنگام آماده‌سازی برای مسافرت، یکی از مواردی که بسیار مهم است خرید عینک آفتابی مناسب است. عینک آفتابی نه تنها به مد، زیبایی و استایل شما افزوده می‌شود، بلکه نیز حفاظت لازم را از پوست و چشمان شما در مقابل اشعه‌های مضر آفتاب ارائه می‌دهد. در انتخاب عینک آفتابی، بهتر است به نوع لنز، UV protection و جنس فریم توجه کنید. عینک با لنزهای پلاریزه می‌تواند از تابش‌های ناخواسته و بازتاب آنها جلوگیری کند، در حالی که UV protection بالا می‌تواند از چشمان شما در مقابل اشعه‌های مضر آفتاب محافظت کند. همچنین، مواد با کیفیت و سبکی که راحتی را در طول مدت طولانی استفاده تضمین کند، نقش مهمی در انتخاب عینک آفتابی مناسب برای مسافرت دارد. اگر عجله دارید می توانید از بهترین سایت های خرید عینک ثبت سفارش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا