متفرقه

چگونه یک زبان جدید را به طور موثر یاد بگیریم؟ 4 ترفند جدید

اگر شما هم مانند اکثر مردم هستید، اولین تجربه شما در یادگیری زبان در دوران راهنمایی یا دبیرستان بوده است و اگر رشته تحصیلی شما (یعنی روابط بین‌الملل، مطالعات حوزه‌ها یا حتی علوم سیاسی) نیاز است که به زبانی تسلط داشته باشید، چند سال دیگر به یادگیری زبان ادامه می دهید. شاید شما با مشکل یادگیری زبان مواجه شدید، و انتخاب برخی واژگان و عبارات در زبان دوم یا سوم علاقه شما باشد.یا مانند اکثر مردمی که در این دنیای جهانی شده زندگی می کنند، یادگیری یک زبان دیگر یک ضرورت است که شما را وادار می کند با وجود عدم علاقه، زبان دیگری را انتخاب کنید. بیشتر بخوانید

چرا زبان یاد بگیریم؟

با صرف نظر کردن در مورد دلایل شما برای یادگیری زبان ، میتوان گفت نمونه از مهارت های مفید برای تسلط داشتن در آن زبان است.در سال های 2009 تا 2013 طبق آماری از اداره سرشماری در ایلت متحده مشخص شد که بیش از 60 میلیون نفر که بالای 5 سال بودند قادر به صحبت کردن به زبانی غیر از زبان انگلیسی در خانه بودند.این آمار 20.7 درصد از کل جمعیت در آن سن بود.همچنین از سال 2014 در اروپا نیمی از جمعیت آن قادر به صحبت کردن با زبان دوم بودند.

نیاز به صحبت کردن و درک زبان دوم یک نوع زیر بنای تنوع در افرادی بود که در زندگی با آنها مواجه میشدیم.یادگیر زبان بخش مهمی از تاریخ زندگی ما بوده است و ابزاری برای تعامل فرهنگی و دیپلماسی نیز بوده است.

به همین دلیل است که در زمان رنسانس (قرن 14 تا 17)، اروپایی ها شروع به کاوش در توسعه و فراگیری زبان ها به عنوان یک رشته کردند که منجر به ایجاد L’Académie Française و Real Academia Española شد، موسساتی که به حفظ یکپارچگی زبان اختصاص داشتند. به ترتیب زبان فرانسه و اسپانیایی این امکان توسعه آموزش زبان را فراهم کرد و اگر واقعیتی که در آن زندگی می کنیم یا تاریخ ما الهام بخش شما نباشد، شاید مزیت های اقتصادی یادگیری یک زبان خارجی ممکن است شما را تحت فشار قرار دهد. اطلاعات بیشتر

افزایش فرصت‌های شغلی، حقوق کمی بالاتر و دسترسی به مجموعه بزرگ‌تری از مشتریان در صورت داشتن کسب‌وکار.البته، یادگیری یک زبان جدید مزایای دیگری نیز دارد و این یک انگیزه مهم برای شما در آغاز این سفر خواهد بود.

سفر یادگیری و آموزش زبان خودم

من همیشه طرفدار و تشویق دیگران برای یادگیری یک زبان جدید بوده ام. من حتی مقداری از یادگیری زبان خودم را در مقاله‌ام درباره فواید سفر به اشتراک گذاشتم.در سن شش سالگی، با مادرم از جمهوری دومینیکن به بوستون نقل مکان کردیم — در جستجوی فرصت های جدید در کشوری مرفه تر.

البته، به عنوان یک کودک، متوجه نشدم که این حرکت چقدر برای آینده تحصیل و زندگی من به طور کلی تأثیرگذار خواهد بود.چیزی که من از کودکی متوجه آن بودم این واقعیت بود که در یک کشور به دنیا آمدم و در کشور دیگری زندگی کردم که مردم آن کاملاً متفاوت بودند.

من همیشه می خواستم بفهمم که چرا مردم بر اساس کشورهایی که در آن بزرگ شده اند با یکدیگر تفاوت دارند – از نظر مالی متفاوت، رفتاری متفاوت، حتی در نحوه صحبت کردنشان.این چیزی است که من را وادار کرد تا زبان فرانسه و عربی را در سطح متوسط ​​یاد بگیرم، زیرا قبلاً به زبان انگلیسی و اسپانیایی صحبت کرده بودم. همچنین باعث شد در رشته روابط بین الملل تحصیل کنم و در نهایت معلم ESL شدم.

سفر عشق من به یادگیری و آموزش زبان را بیشتر کرد.و از آنجایی که هم به عنوان معلم و هم به عنوان دانش آموز در کلاس زبان بوده ام، درک بسیار خوبی از آنچه یادگیری زبان را تسهیل می کند، پیدا کرده ام.

چگونه یک زبان جدید را به طور موثر یاد می گیرید؟

انگیزه خود را پیدا کنید

یافتن انگیزه برای هر موفقیت در زندگی بسیار مهم است و این شامل یادگیری یک زبان جدید است.

با تعیین اهداف خود شروع کنید.

چرا می خواهید یک زبان جدید یاد بگیرید؟

با یادگیری یک زبان جدید به چه چیزی امیدوار هستید؟

اهداف SMART در این زمینه مفید هستند.

توصیه های این ویدیو در مورد یادگیری زبان انگلیسی کاربرد دارد، اما شما می توانید مفاهیم را در زبان انتخابی خود به کار ببرید.شاید شما هم مثل من هستید و تمایل ذاتی به یادگیری یک زبان جدید دارید. شما روند را دوست دارید داشتن انگیزه های بیرونی نیز بسیار مفید است.شاید خانواده شریک زندگی شما به زبان دیگری صحبت می کنند یا در کشوری که انگلیسی صحبت نمی شود فرصت های شغلی بیشتری وجود دارد. اگر با جمعیتی کار کنید که به زبان اصلی شما روان صحبت نمی کنند؟

دلیل یادگیری زبان هر چه که باشد، نگه داشتن آن همیشه در ذهن شما را از جنبه‌های کسل‌کننده‌تر و خسته‌کننده‌تر فراگیری زبان سوق می‌دهد.

خود را غرق کنید

یکی دیگر از اقداماتی که شما را در فرآیند یادگیری یک زبان جدید سریعتر می برد، غوطه وری است.برنامه های تحصیل در خارج از کشور برای غوطه وری طراحی شده اند، و برخی از مکان های آموزش عالی، مانند کالج میدلبری، برنامه های غوطه وری تابستانی خود را دارند که دانش آموزان را در محیطی قرار می دهد که در آن ملزم به استفاده از زبان مقصدی هستند که در حال یادگیری هستند.

چرا برنامه های زبانی غوطه وری را ترویج می کنند؟ این به این دلیل است که تحقیقات نشان داده است که سطوح بالاتری از تسلط در یک زبان توسط افرادی که از طریق یک برنامه تحصیلی در خارج از کشور یا برنامه غوطه وری در آن زبان غوطه ور شده اند به دست می آید.

بنابراین، اگر بتوانید قدم بردارید و برای چند ماه یا سال به کشور دیگری نقل مکان کنید یا در آن زندگی کنید، مهارت های یادگیری زبان شما را به طرز چشمگیری بهبود می بخشد.در مورد من، زندگی در مصر مرا وادار کرد تا بیشتر به زبان عربی صحبت کنم، زیرا بسیاری از افرادی که با آنها در ارتباط بودم انگلیسی صحبت نمی کردند.

و اگر نمی توانید همه چیز را پشت سر بگذارید و به خارج از کشور مهاجرت کنید، ممکن است بتوانید به روش های زیر غوطه ور شوید:

پیدا کردن دوستان جدیدی که به زبانی که شما یاد می گیرید صحبت می کنند

شرکت در رویدادها در مراکز فرهنگی با هدف آن زبان‌ها. به عنوان مثال، این نمونه ای از رویدادهای فرهنگی است که می توانید از طریق سفارت اسپانیا در واشنگتن دی سی در آن شرکت کنید.

گوش دادن به محتوا به صورت آنلاین به زبان مقصد – نمایش در Netflix، ویدیوهای YouTube و حتی پادکست ها. زمانی که سعی می‌کردم زبان فرانسه را بهبود بخشم، روزانه به France 24 گوش می‌دهم تا فرانسوی‌های بومی را بشنوم و همزمان اخبار جهانی را دریافت کنم.

کتاب‌ها را به زبان مقصد بخوانید – کتابخانه عمومی شما یک منبع عالی است.

با زبان آموزان دیگری مانند شما آشنا شوید و با آنها تمرین کنید. (این کار را زیاد از طریق meetup.com انجام دادم.

واقع بین باش

در دنیای امروزی با نتایج سریع – به راحتی می توان با این تمایل به یادگیری یک زبان جدید در سریع ترین زمان ممکن غرق شد.من همیشه از دیدن آن ویدیوهایی که روند یادگیری زبان را به چند ماه کاهش می دهند شگفت زده می شوم. به عنوان مثال این عنوان ویدیویی “چگونه هر زبانی را در 6 ماه بیاموزیم.”

من حتی زبان آموزان ESL را در کلاسم داشتم که از من می پرسیدند چگونه می توانند در 3 ماه انگلیسی یاد بگیرند.همانطور که ایده پرواز در فرآیند یادگیری زبان ممکن است قانع کننده به نظر برسد، من فکر می کنم که انتظارات اشتباهی را برای دانش آموزان ایجاد می کند – منجر به ناامیدی و ناامیدی بیشتر از سفر یادگیری زبان می شود.

به گفته مؤسسه زبان های خارجی وزارت امور خارجه ایالات متحده، یادگیری زبانی مانند دانمارکی، یک زبان رده 1 (به این معنی که برای انگلیسی زبانان زمان کمتری برای تسلط بر آن نیاز است)، تقریباً 600 ساعت طول می کشد.اگر 600 ساعت وقت بگذاریم و آن را بر 180 روز (6 ماه) تقسیم کنیم، برای تسلط بر زبان دانمارکی هر روز حداقل 3 ساعت و 20 دقیقه نیاز است.برای یک زبان پیچیده تر مانند عربی، به جای 600 ساعت، 2200 ساعت طول می کشد، یعنی تقریباً 15 ساعت در روز مطالعه به مدت 6 ماه.

قطعا ذهن و بدن ما دارای توانایی های زیادی است ولی با وجود همه مسائل موجود در زندگی تصور این موضوع که در عرض گذشت چند ماه به روانی دست پیدا کنیم واقع بینانه نخواهد بود. با مشخص کردن اهداف و درک کردن تمام تلاش هایی که برای یادگیری زبان لازم خواهد بود میتوانید خود را برای دست یابی به موفقیت آماده کنید. باید یک جدول زمانی برای دست یابی بهتر به هدف یادگیری زبان و پیشبرد بهتر آن تعیین کنید.

فرآیند را در آغوش بگیرید

یادگیری زبان یک فرآیند است، درست مانند پرداخت بدهی، کاهش وزن، یادگیری کدنویسی و غیره.شما لحظات شگفت انگیز پیشرفت خود را خواهید داشت، و همچنین زمانی که احساس می کنید به یک پلاتو برخورد کرده اید با ناامیدی زیادی روبرو خواهید شد.احساس ناامیدی قطعا بخشی از آن است. وقتی صحبت از صحبت کردن به یک زبان خارجی با یک زبان مادری می شود، اغلب احساس خجالتی می کنم. این طبیعی است.همچنین وقتی با معلمان زبان واقعا بدی روبرو شدم، دلسرد شدم.همه اینها بخشی از فرآیند است. اما تا زمانی که به پیشروی ادامه دهید، در استراتژی های یادگیری خود تغییراتی ایجاد خواهید کرد و در نتیجه در دراز مدت شاهد پیشرفت ها خواهید بود. اطلاعات کامل

از دیگر ترفندهای یادگیری زبان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روش های مخصوص به خود را در یادگیری انتخاب کنید
  • در روند آموزش مسئولیت پذیر باشید
  • فیلم هایی که دارای زیرنویس هستند را بیشتر تماشا کنید
  • مهارت شنیداری خود را تقیوت کنید
  • دوستی که به زبان مورد نظرتان مسلط است پیدا کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا