متفرقه

چهار مهارت طلایی یادگیری زبان (و نحوه استفاده از آنها)

هنگام یادگیری یک زبان جدید، چهار مهارت اصلی وجود دارد که باید روی آن ها کار کنید: گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن.

ما دوست داریم آن ها را مهارت های طلایی یادگیری زبان بنامیم.

هر چهار بخش با یکدیگر در ارتباط هستند و تمرین روزانه همه آن ها روند یادگیری شما را به شدت افزایش خواهد داد.

بسیاری از افراد تمایل دارند تلاش بیشتری روی مهارت های خاص انجام دهند و به اندازه کافی روی دیگران کار نکنند. در حالی که هر زمان صرف یادگیری یک زبان می شود، تغییر مهارت های شما نتایج استثنایی به شما خواهد داد.

در این پست، چهار مهارت طلایی یادگیری زبان را مرور می کنیم و به این موضوع می پردازیم که چگونه می توان از آن ها برای به حداکثر رساندن نتایج استفاده کرد.

گوش دادن

هر چیزی که صدا داشته باشد مهارت های شنیداری شما را تمرین می کند (هوم، بله، باز هم متشکرم آقای بدیهی). هنگامی که یک زبان خارجی را می شنوید که کاملاً برای شما ناشناخته است، ممکن است به نظر شما شبیه به یک غم انگیز بیگانه باشد. حتی ممکن است به خود بگویید: “چطور می خواهم این را یاد بگیرم؟” مغز شما در این مرحله کاملا گیج شده است و فقط نویز را فیلتر می کند. “اوه خدای من، این همه صداهای ناشناخته چیست، بهتر است آنها را نادیده بگیرید!” در ابتدا، این می تواند کمی دلسرد کننده باشد، اما نگران نباشید، تمام این حرف های بیهوده در نهایت منطقی خواهد بود. تحقیقات نشان داده است که در سنین بسیار پایین، مغز ما برای تشخیص صداهای خاص در زبان مادری ما سیم کشی شده است. اگر زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید دارای صداهایی است که در رجیستری شما نیستند، ممکن است در شنیدن و بازتولید آنها مشکل داشته باشید.

صحبت کردن

کتاب های دستور زبان، دوره های صوتی، برنامه های کامپیوتری، دیکشنری ها، پادکست ها و سایر منابع بی شماری وجود دارند که به شما در یادگیری یک زبان در خانه کمک می کنند، اما در نهایت شما نیز باید به آنجا بروید و آن را صحبت کنید.

صحبت کردن هدف نهایی بسیاری از افراد است و باید هر چه سریع تر به بخشی از برنامه یادگیری شما تبدیل شود، حتی اگر احساس کنید در حال حاضر امکان پذیر نیست.

اگر فرصت صحبت کردن به این زبان را در دنیای واقعی داشته باشید، قطعا راهی برای رفتن وجود دارد. اگر در یک شهر بزرگ چندفرهنگی زندگی می کنید، راه های زیادی برای پیدا کردن افراد برای صحبت کردن به زبان محلی وجود دارد. حالا ممکن است بپرسید، اما اگر من بخواهم زبان یونانی یاد بگیرم و در قطب شمال زندگی کنم، چه؟

منابع بی شماری در دسترس شما قرار دارد حتی اگر کسی در اطراف شما نباشد.

تنها چیزی که نیاز دارید اتصال به اینترنت است. تعداد زیادی معلم خصوصی ارزان قیمت و حتی سرویس های رایگان تغییر زبان وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. اگر همه چیز خراب شد، با صدای بلند با خودتان شروع به صحبت کنید. حتی صحبت کردن با خودتان و تلاش برای شکل دادن جملات در حالی که با ضمیر خودتان صحبت می کنید، مهارت های صحبت کردن شما را تا حد زیادی بهبود می بخشد. این کار ممکن است چندان موثر نباشد، اما قطعا بسیار راحت است.

خواندن.

این مهارت به شما این امکان را می‌دهد تا آن دسته از اطلاعات غول‌پیکر به نام زبان را جدا کرده و آن را در بخش‌های کوچک قابل مدیریتی به نام کلمات جدا کنید. آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا به نظر می رسد افراد بومی اینقدر سریع صحبت می کنند؟ خوب، دلیل اصلی این است که مغز شما نمی تواند کلمات جداگانه را از هم جدا کند و نمی تواند تشخیص دهد که یک کلمه به کجا ختم می شود و دیگری شروع می شود. فقط به نظر می رسد ترکیبی بی پایان از هجاهای عجیب و غریب است. وقتی در حال مطالعه هستید، می توانید با هر سرعتی که می خواهید پیش بروید، تمام وقت دنیا را دارید تا کلمات جدید را جستجو کنید، تلفظ خود را تمرین کنید و سعی کنید همه آن را معنی کنید. علاوه بر این، خواندن نه تنها تشخیص شما از کلمات را افزایش می دهد، بلکه به شما امکان می دهد لغات جدید را یاد بگیرید. برای مثال اگر می خواهید به راحتی به زبان ترکی بخوانید به آموزش ترکی استانبولی را شروع کنید.

برخی از افراد بدون مطالعه زیاد موفق به یادگیری زبان می شوند، اما ما معتقدیم که این سفر را سخت می کند و نتیجه نهایی بدون ساختار است. اگر می خواهید در یک زبان به سطح بالایی برسید، باید خواندن را بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید. هر چیزی که دستتان است بخوانید، کتاب های ساده، زیرنویس فیلم ها، علائم جاده ای، ایده هایی برای دستور العمل های خوشمزه، نقشه های شهر، یا حتی مقالاتی درباره تکامل زرافه. خواندن به راحتی در همه جا قابل دسترسی است و به طور کلی روی مهارت های یادگیری زبان شما معجزه می کند.

نوشتن

به نظر می رسد که بسیاری از افراد تمایلی به نوشتن ندارند و احساس می کنند که نوشتن چیزی نیست که لزوما به آن نیاز داشته باشند. شاید به این دلیل که احساس می کنند نوشتن یک کار است یا نمی دانند در مورد چه چیزی بنویسند، اما خبر خوب این است که نوشتن هر چیزی به شما کمک زیادی خواهد کرد. شما می توانید هر موضوعی را که می خواهید انتخاب کنید. به عنوان مثال می توانید یک لیست خرید ساده بنویسید، در گوگل جستجو کنید، یک دفترچه یادداشت کوتاه بنویسید.

برای مسلط شدن به یک زبان نیازی نیست که یک نویسنده حرفه ای شوید، اما ما قویا معتقدیم که نوشتن به صورت منظم یادگیری شما را به صورت نمایی بهبود می بخشد. نوشتن مانند صحبت کردن به صورت حرکت آهسته است، شما می توانید تمام زمان لازم برای پیدا کردن کلمات و تشکیل جملات را صرف کنید، در حالی که مطمئن شوید ساختار درست است.

این نعمتی است که هنگام صحبت کردن ندارید.

علاوه بر این، نوشتن جنبه های دیگر زبان را بهبود می بخشد. اگر می دانید چطور بنویسید و تلفظ خوبی داشته باشید، صحبت کردن باید بسیار آسان تر باشد. برای بهتر شدن در نوشتن هر زبانی لازم است تا از آن را آموزش ببنید برای مثال آموزش زبان ترکی استانبولی یکی از این آموزش ها است شما می توانید برای یادگیری این زبان به بهترین آموزشگاه های زبان ترکی مراجعه کنید.

7 بهترین آموزشگاه های کلاس زبان ترکی استانبولی تهران+ شهرستانها

استراتژی هایی برای یادگیری زبان

1- فیلم ها و ویدیو هایی را با زیرنویس تماشا کنید.

2- یک دفتر داشته باشید و یادداشت های روزانه خود را به انگلیسی بنویسید.

3- با دوستان علاقه مند خود به انگلیسی صحبت کنید.

4- از اپلیکشن های زیادی که برای کمک به آموزش وجود دارد استفاده کنید.

6- در بستر صفحات مجازی با افراد انگلیسی زبان صحبت کنید در این صورت شما با زبانی که مردم روزانه استفاده می کنند آشنا می شوید.

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا