سفر و گردشگری

اثرات اقتصادی گردشگری + توضیحات + مثال

در این مقاله در مورد اثرات اقتصادی گردشگری بحث خواهیم کرد و طیفی از اثرات مثبت و منفی از تاثیرات گردشگری بر جوامع را مورد بحث قرار می دهیم.

مشارکت در اقتصادهای محلی

همه پول های جمع آوری شده، چه از طریق روش های رسمی و چه غیر رسمی، پتانسیل کمک به اقتصاد محلی را دارند.

اگر گردشگری پایدار نشان داده شود، پول به سمت مناطقی که بیشترین سود را برای جامعه محلی خواهد داشت، هدایت خواهد شد.

ممکن است ابتکارات گردشگری حامی فقرا (گردشگری که برای کمک به فقرا در نظر گرفته شده است) یا پروژه های گردشگری داوطلبانه وجود داشته باشد.

دولت ممکن است پول را برای خدمات عمومی مجدداً سرمایه گذاری کند و پول به دست آمده توسط کارمندان گردشگری در جامعه محلی هزینه شود. این به عنوان اثر ضربی شناخته می شود.

اثر ضرب کننده مربوط به هزینه کردن در یک مکان است که منافع اقتصادی را در جای دیگر ایجاد می کند. گردشگری می تواند شگفتی هایی را برای یک مقصد در مناطقی ایجاد کند که ممکن است کاملا غیرمرتبط با گردشگری به نظر برسد، اما در واقع جایی در سیستم اقتصادی به هم متصل هستند.

بگذارید برای شما مثالی بزنم.

یک توریست برای صبحانه خود در رستوران هتل خود در جاذبه های کره جنوبی یک املت و یک لیوان آب پرتقال می خرد. این تراکنش ساده در واقع اثر چند برابری قابل توجهی دارد. در زیر تنها تعدادی از اثرات خرید این صبحانه توسط گردشگر را فهرست کرده ام.

مثال 1:

به پیشخدمت حقوق پرداخت می شود – او حقوقش را صرف تحصیل برای بچه هایش می کند – مدرسه پول بیشتری برای صرف تجهیزات دارد – استاندارد آموزش در مدرسه افزایش می یابد – بچه ها با صلاحیت های بهتر فارغ التحصیل می شوند – به عنوان بزرگ سال، آن ها شغل های پرداخت بهتری دارند – آن ها می توانند پول بیشتری در جامعه محلی خرج کنند.

مثال 2

رستوران از یک کشاورز محلی تخم می‌خرد – کشاورز از آن پول برای خرید جوجه‌های بیشتر استفاده می‌کند – پرورش‌دهنده مرغ از آن پول برای بهبود استانداردهای قفس خود استفاده می‌کند، به این معنی که جوجه‌ها سالم‌تر هستند، عمر طولانی‌تری دارند و تخم‌گذاری بیشتری می‌کنند. حالا جوجه ها را به قیمت بالاتر بفروشید – افزایش پول به این معنی است که آنها می توانند یک کارمند اضافی استخدام کنند – کارمند درآمد خود را در جامعه محلی خرج می کند …

مثال 3

رستوران پرتقال ها را از یک تامین کننده محلی خریداری می کند – تامین کننده از این پول برای پرداخت به راننده کامیونی که پرتقال ها را حمل می کند استفاده می کند – راننده کامیون مالیات جاده را پرداخت می کند – دولت از درآمد مالیات جاده برای رفع حفره های جاده استفاده می کند – جاده های بهبود یافته سفرها را برای جامعه محلی سریع تر می کنند.

بنابراین همانطور که می بینید، آن صبحانه ای که توریست احتمالاً پس از خوردن آخرین لقمه تخم مرغ خود به آن فکر نکرده بود، در واقع این پتانسیل را داشت که تأثیر اقتصادی قابل توجهی بر جامعه محلی داشته باشد! اطلاعات کامل

توسعه بخش خصوصی

بخش خصوصی به طور مداوم در صنعت گردشگری توسعه یافته است و در اختیار داشتن یک کسب وکار در بخش خصوصی می تواند بسیار سودآور باشد؛ که این امر تاثیر مثبت اقتصادی گردشگری را ایجاد می کند.

در حالی که بسیاری از کسب و کارهایی که با آن ها برخورد خواهید کرد، سازمان های چند ملیتی و بین المللی هستند (که به نشت اقتصادی کمک می کنند).

بسیاری از آنها نیز متعلق به جامعه محلی هستند. این موضوع در سال‌های اخیر به دلیل افزایش محبوبیت اقتصاد اشتراک‌گذاری و امثال Airbnb و Uber که رشد کسب‌وکارها را در جامعه محلی تشویق می‌کنند، بیشتر از این اتفاق افتاده است.

هر مقصدی با توجه به نحوه مدیریت توسعه بخش خصوصی در گردشگری متفاوت است.

برخی از مقاصد به سازمان های چند ملیتی اجازه نمی دهند که کسب وکار را بدزدند و در نتیجه از مردم محلی سود ببرند. به عنوان مثال در ایتالیا وقتی که در جستجوی یک لیوان استارباکس برای مجموعه ام بودم، متوجه شدم که ایتالیا به این شرکت اجازه باز کردن هیچ مغازه ای در کشورشان را نداده است زیرا آن ها به کافی شاپ های شخصی خود بسیار افتخار می کنند.

همچنین کره جنوبی یک کشور پویا و پیشرو در آسیا است که با توجه به توسعه‌های اقتصادی و فرهنگی خود، جذابیت‌های بسیاری برای گردشگران و کسب و کارهای بین‌المللی دارد جاذبه های کره جنوبی بسیار زیاد هستند. این کشور با داشتن یک صنعت فناوری پیشرفته، شرکت‌های بزرگی مانند Samsung و LG را در خود جای داده است که به توسعه و رشد بخش خصوصی کمک می‌کند. علاوه بر این، پشتیبانی دولت از نوآوری و تحقیق و توسعه، باعث شده که استارتاپ‌های کوچک و متوسط به سرعت در کره جنوبی رشد کنند و بخش خصوصی این کشور به یکی از پویاترین و پر رونق‌ترین بخش‌های جهان تبدیل شود.

در راستای توسعه بخش خصوصی، کره جنوبی اقدامات گسترده‌ای برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و ایجاد شرایط مساعد برای کسب و کارها انجام داده است. سیاست‌ها و برنامه‌های دولتی برای تسهیل تجارت، اصلاح قوانین و مقررات تجاری، و پشتیبانی مالی از شرکت‌ها و استارتاپ‌ها، از جمله اقداماتی است که به توسعه و رشد بخش خصوصی در کره جنوبی کمک کرده است. علاوه بر این، زیرساخت‌های پیشرفته، شبکه‌های ارتباطی پیچیده و دسترسی به بازارهای جهانی، بخش خصوصی این کشور را به یکی از مهم‌ترین و قدرتمندترین بازارهای منطقه آسیا تبدیل کرده است.

تاثیرات اقتصادی خوب

  • تولید ارز خارجی
  • ایجاد شغل جدید و فرصت های شغلی
  • ایجاد تجارت، درآمد و کارآفرینی
  • ارائه زیرساخت های جدید برای استفاده های غیر توریستی
  • افزایش توسعه ی یک منطقه

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا