ورزشی

اصطلاحات فنی والیبال: واژگان و مفاهیم کلیدی بازی

در سال 1964، والیبال به طور رسمی بخشی از بازی های المپیک تابستانی بود. با گذشت سالها، تغییراتی در این بازی ایجاد شد، مانند والیبال ساحلی و والیبال نشسته. امروزه این ورزش همچنان به عنوان ورزشی است که خیلی ها دوست دارند بازی کنند و تماشا کنند.

شعله ور شدن

در والیبال، فلر به یک حرکت استراتژیک توسط ستار، ضربه زن و فریب اشاره دارد. تنظیم کننده توپ را تنظیم می کند و یک طعمه به سمت توپ می دود. با این حال، فریب فقط یک سنبله جعل می کند، و ضربه زن واقعی از پشت آنها می آید تا ضربه واقعی و نهایی را بزند.

شعله ور شدن زمان‌بندی مسدودکننده‌ها را از بین می‌برد، که سمت دیگر زمین را برای حمله باز می‌کند.

شناور

درست مانند اینکه اصطلاحات خاص والیبال برای حملات وجود دارد، همچنین نام‌های منحصربه‌فردی برای انواع سرویس‌ها وجود دارد. یک مثال، سرویس شناور یا «فلوتر» است. هنگامی که یک سرور به یک شناور موفق برخورد می کند، توپ نمی چرخد.

این باعث می شود مسیر توپ بسیار غیرقابل پیش بینی باشد. ممکن است به چپ، راست حرکت کند یا حتی ناگهان به زمین بیفتد. این امر دریافت را بسیار دشوار می کند.

ناپاک

البته، لیستی از اصطلاحات والیبال بدون کلمه “خطا” کامل نمی شود. خطا به هر اقدامی از سوی بازیکنان که بر خلاف قوانین والیبال باشد اطلاق می شود. راه های زیادی برای ارتکاب خطا وجود دارد. به عنوان مثال، فریاد زدن فحاشی به سمت تیم مقابل یا یک مقام رسمی.

در هر ورزشی، مهم است که طبق قوانین بازی کنید تا بازی منصفانه و میدانی باشد. پیروی از قوانین همچنین به حفظ امنیت همه کمک می کند.

چهار مجموعه

اصطلاحات والیبال برای انواع مختلف ست می تواند گیج کننده باشد. یک راه آسان برای درک “چهار ست” این است که ارتفاع توپ را در نظر داشته باشید. یک ستور وقتی توپ را در مسیری رو به بالا قرار می دهد، چهار ست را به درستی اجرا می کند.

ارتفاع توپ تا 3 متر می رسد و به سمت چپ تور نزدیک آنتن می رود. یک تنظیم کننده ماهر مطمئن می شود که توپ را در فاصله یک متری از تور هدف قرار می دهد. به این ترتیب، مهاجم می تواند فضای کافی برای حمله خود داشته باشد.

چهار-دو

تاکتیک دیگری که یک تیم می تواند برای حمله از آن استفاده کند «چهار-دو» است. ایده شبیه به پنج و یک است. با این حال، در چهار-دو، چهار ضربه زن و دو ستتر وجود دارد. سه ضربه زن و یک ستتر همگی به عنوان فریب عمل می کنند. آنها وانمود می کنند که به توپ ضربه خواهند زد. این باعث گیج شدن حریف می شود و ضربه زن و بازیکن اصلی را برای حمله وا می دارد.

توپ آزاد

مثال دیگری از اصطلاحات والیبال که در حین بازی فریاد بازیکنان را می شنوید «توپ آزاد» است. هنگامی که بازیکنی یک توپ آزاد را صدا می کند، این به معنای “پاس آسان” از تیم دیگر است. معمولاً حریف برای کسب یک امتیاز، توپ را روی تور می زند. با این حال، یک توپ آزاد نیز می تواند رخ دهد، جایی که حریف به جای ضربه زدن، توپ را پاس می دهد.

هنگامی که دفاع یک توپ آزاد را صدا می کند، بازیکنان باید به جای مهار کردن، به موقعیتی بروند تا توپ را دریافت کنند.

توپ برگزار شد

زمانی که مربیان به تازه‌کارها اصطلاحات والیبال را آموزش می‌دهند، یکی از اولین مواردی که آموزش می‌دهند «توپ نگه‌داشته شده» است. توپ نگه داشته شده به توپی اطلاق می شود که بازیکن در نهایت به جای پاس دادن آن را نگه می دارد.

قوانین والیبال می گوید که بازیکن نمی تواند توپ را نگه دارد. آنها باید فورا توپ را به بازیکن دیگری پاس کنند. به همین دلیل است که توپ در دست گرفتن خطا است، قانونی که مبتدیان باید از روی قلب بدانند.

بازی جداسازی

در اصطلاح والیبال، بازی انزوا به تاکتیک انحرافی توسط مهاجم اشاره دارد. مهاجم حواس مسدود کننده های تیم دیگر را پرت می کند. اگر مهاجم موفق باشد، ضربه‌گیر واقعی می‌تواند یک ضربه تمیز به یک بلوک بزند در حالی که سایر مسدودکننده‌ها به تعقیب مهاجم فریبنده می‌پردازند.

توپ جنگل

اصطلاحات والیبال برای بسیاری از جنبه های بازی وجود دارد. در واقع، نامی برای بازی والیبال نیز وجود دارد که توسط افرادی انجام می شود که نمی دانند چگونه والیبال بازی کنند. به این توپ جنگل می گویند. نام دیگر آن پیک نیک والیبال است.

توپ جنگلی یک بازی معمولی است که در آن افراد می توانند سرگرم شوند و نگران هیچ یک از قوانین والیبال نباشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا