متفرقه

نکات ضروری هنگام خرید گوشی: از سیستم عامل تا حافظه

گوشی‌های هوشمند ارزان نیستند بنابراین وقت بگذارید و ابتدا کمی تحقیق کنید و بدانید دقیقاً چه چیزی نیاز دارید که ارزشش را دارد. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه گزینه های خود را محدود کنید، تلفن، اپراتور مناسب را پیدا کنید و برای خود برنامه ریزی کنید تا در نهایت گوشی هوشمند مناسبی داشته باشید و شاید حتی مقداری پول در جیبتان باقی بماند. با این نکات برای انتخاب گوشی هوشمند مناسب، با گوشی مناسب فروشگاه تلفن همراه را ترک خواهید کرد.

بسیاری از مردم هنگام انتخاب گوشی هوشمند احساس سردرگمی می کنند. بهترین پلتفرم اندروید یا آیفون کدام است؟ چگونه می توانید بهترین معامله را برای تلفن مورد نظر خود پیدا کنید، در حالی که هر شرکت مخابراتی تلفن همراه همه مدل ها را نمی فروشد یا با آنها کار نمی کند؟ چگونه می توانید از پرداخت دقیقه ها یا برنامه های داده ای که هرگز استفاده نمی کنید اجتناب کنید؟ چگونه می توانید از هزینه های اضافی جلوگیری کنید؟ کدام گوشی ها دارای ویژگی هایی هستند که ارزش نادیده گرفتن دارند و کدام ویژگی ها باید داشته باشند؟ آیا حتی به یک گوشی هوشمند نیاز دارید یا یک تلفن همراه معمولی این کار را می کند؟

سیستم عامل مناسب را پیدا کنید

برای بسیاری از مردم، انتخاب گوشی هوشمند مناسب به انتخاب سیستم عامل مناسب بستگی دارد. سیستم عامل گوشی هوشمند پلتفرمی است که برای اجرای برنامه های مختلف از آن استفاده می کند. در حالی که همه آنها تقریباً می توانند شما را به وب، ایمیل، تماس های تلفنی و پیامک متصل کنند، هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند.

چهار مورد از رایج‌ترین سیستم‌عامل‌های امروزی برای گوشی‌های هوشمند عبارتند از iOS اپل که آیفون‌ها را اجرا می‌کند، سیستم اندروید گوگل، ویندوز موبایل مایکروسافت و سیستم‌عامل Blackberry از شرکت Research in Motion. مگر اینکه اهل فن باشید، ممکن است متوجه تفاوت‌هایی در نحوه عملکرد هر یک از این سیستم‌ها نشوید. با این حال، آنچه متوجه خواهید شد، در دسترس بودن برنامه ها و برنامه های مختلف در پلتفرم های مختلف است.

برای مثال برنامه ضبط تماس آیفون برای آیفون ابزارهای مفیدی هستند که به کاربران امکان می‌دهند تماس‌های خود را ضبط و برای استفاده‌های مختلف ذخیره کنند. وقتی شما قصد خرید یک گوشی آیفون را دارید، وجود این امکان می‌تواند یکی از معیارهای انتخاب باشد. این برنامه‌ها علاوه بر ضبط تماس‌ها، امکاناتی مانند مدیریت و دسته‌بندی تماس‌ها، اشتراک‌گذاری آن‌ها با دیگران و حتی ترجمه یا تبدیل به متن را نیز فراهم می‌کنند. با توجه به حفظ اطلاعات و مکالمات مهم، استفاده از یک برنامه ضبط تماس معمولاً مورد توجه قرار می‌گیرد و می‌تواند در تصمیم‌گیری برای خرید یک گوشی جدید مفید باشد.

اگر قصد دارید از برنامه های زیادی در تلفن هوشمند خود استفاده کنید، ممکن است بخواهید از خرید Blackberry خودداری کنید. سیستم عامل Blackberry برای استفاده از ایمیل و مرور وب عالی است، اما به اندازه سایر مرورگرها برنامه ندارد. اگر برنامه های زیادی می خواهید، آیفون بهترین گزینه برای شماست. فروشگاه اپلیکیشن اپل بزرگترین فروشگاه دنیاست. نقطه ضعف سیستم عامل اپل این است که فقط در آیفون های اپل در دسترس است. تلفن‌های مجهز به اندروید به سرعت در برابر اپل در مورد برنامه‌ها قرار می‌گیرند، و سیستم عامل اندروید در طیف وسیعی از تلفن‌ها در دسترس است، و پیدا کردن دستگاهی که دقیقاً مطابق با زندگی شما باشد را آسان‌تر می‌کند. اگر قصد دارید کارهای زیادی روی گوشی خود انجام دهید، یک تلفن همراه ویندوزی خوب است. از آنجایی که نسخه تلفن همراه ویندوز را اجرا می کند، که ممکن است قبلاً روی رایانه شما اجرا شده باشد، می تواند به راحتی به شما اجازه دهد صفحات گسترده و اسناد را مستقیماً روی تلفن خود ببینید و روی آنها کار کنید.

بازی در اطراف

هنگامی که در مورد بودجه تلفن، سیستم عامل، اپراتور و برنامه خود تصمیم گرفتید، یک کار باقی می ماند: تصمیم گیری در مورد تلفن. برای این کار وقت بگذارید. ممکن است به مدت دو سال تلفن را به پایان برسانید، آن را همه جا با خود ببرید و بیش از هر وسیله دیگری از آن استفاده کنید. شما باید مطمئن شوید که تلفن واقعی با زندگی شما مطابقت دارد.

تمام تلفن‌هایی را که شرکت مخابراتی با آن‌ها می‌روید در محدوده قیمتی و با سیستم‌عامل مورد نظرتان دارد بررسی کنید. در مورد کارهایی که برای استفاده از تلفن خود برنامه ریزی کرده اید فکر کنید و آنها را در تلفن های نمایشی موجود در فروشگاه امتحان کنید. ببینید آیا صفحه کلید راحت است یا خیر، و جابه‌جایی بین برنامه‌ها چقدر آسان است. اگر تلفن دارای یک گوی یا صفحه لمسی است، ببینید آیا استفاده از آن آسان است یا اینکه دائماً روی چیز اشتباهی کلیک می کنید. اطمینان حاصل کنید که تلفن به راحتی در دست شما و همچنین جیب یا کیف شما قرار می گیرد. همچنین مطمئن شوید که ظاهر گوشی را دوست دارید — به هر حال، این گوشی لوازم جانبی ثابت شما خواهد بود. گوشی را کنار گوش خود قرار دهید و مطمئن شوید که آن نیز راحت است. اگر افرادی را می شناسید که تلفنی دارند که به آن علاقه دارید، از آنها در مورد آن بپرسید. همچنین نظرات کاربران را به صورت آنلاین بخوانید تا ببینید آیا تلفن دارای مشکلاتی مانند داغ شدن پس از استفاده طولانی مدت است یا به راحتی شکسته می شود.

حافظه گوشی

هنگامی که به خرید گوشی جدید فکر می‌کنید، حافظه داخلی گوشی یکی از موارد حیاتی است که باید به آن توجه کنید. حافظه داخلی گوشی مشخص می‌کند چقدر فضایی برای ذخیره فایل‌ها، عکس‌ها، ویدئوها و برنامه‌ها در دسترس دارید. گوشی‌های با حافظه داخلی بزرگتر امکان ذخیره بیشتر داده‌ها را فراهم می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند بدون نیاز به حذف مکرر فایل‌ها، از آن استفاده کنید. همچنین، اگر گوشی دارای امکان افزودن حافظه جانبی مانند کارت حافظه microSD است، این مورد نیز برای افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی بسیار مفید است. بنابراین، انتخاب یک گوشی با حافظه داخلی مناسب و امکانات افزودنی به شما کمک می‌کند تا بهترین استفاده را از دستگاه خود داشته باشید.

همچنین وقتی قصد خرید یک گوشی جدید دارید، افزایش حافظه داخلی یکی از نکات مهم برای در نظر گرفتن است. چگونه حافظه گوشی را افزایش دهیم؟ برای افزایش حافظه گوشی، اولین گزینه می‌تواند خرید یک مدل با ظرفیت ذخیره‌سازی بالاتر باشد. همچنین، بسیاری از گوشی‌های امروزی از اسلات کارت حافظه برخوردار هستند که به شما امکان افزودن حافظه با استفاده از کارت حافظه microSD را می‌دهد. بهترین راه دیگر استفاده از خدمات ابری است که با آن می‌توانید از فضای آنلاین برای ذخیره داده‌ها و فایل‌های خود استفاده کنید و از حافظه داخلی گوشی خود صرفه‌جویی کنید. انتخاب یک گوشی با حافظه داخلی بزرگتر و قابلیت افزودن حافظه جانبی می‌تواند در طولانی مدت بسیار مفید باشد و از انتخاب اشتباه در خرید گوشی جلوگیری کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا