متفرقه

نحوه مطالعه برای آزمون زبان: تکنیک ها و نکات مؤثر

مانند هر موضوع دیگری، اگر تحصیل برای مدرک زبان را انتخاب کنید، ناگزیر باید حداقل یک امتحان را پشت سر بگذارید. امتحانات برای بسیاری استرس زا است و می تواند ما را تحت فشار قرار دهد که گاهی اوقات باعث می شود بهترین عملکرد را نداشته باشیم! امتحانات زبان می تواند به ویژه در مورد نوشتن و ترجمه مقاله پیچیده باشد، زیرا پاسخ درست یا غلط قطعی وجود ندارد! این می تواند مطالعه برای امتحانات زبان را به زمان دشواری تبدیل کند، اما لازم نیست همه چیز بد باشد! ما نکات و ترفندهایی برای مطالعه داریم که باید به شما کمک کند کمی استرس را تجربه کنید و به شما کمک کند تا در امتحانات زبان خود موفق شوید!

تکنیک ها و نکات کلی مطالعه

در مورد مطالعه به طور کلی، تکنیک‌هایی وجود دارد که برای همه حوزه‌های موضوعی مختلف کاربرد دارند، نه فقط زبان‌ها، که می‌تواند نقطه شروع خوبی باشد! مدیریت زمان و سازماندهی مواردی حیاتی برای تمرین در هنگام مطالعه برای امتحانات هستند. ایجاد یک برنامه مطالعه برای تخصیص عاقلانه و عادلانه زمان بین آزمودنی های خود و همچنین در نظر گرفتن زمان استراحت و فعالیت های اجتماعی.

نکته دیگر این است که یادداشت های خود را به گونه ای سازماندهی کنید که از نظر بصری محرک باشد. بسیاری از رنگ‌های مختلف، یادداشت‌های چسبناک و برجسته‌سازی، راه بسیار خوبی برای تحریک حافظه شماست و یک رنگ را با یک مفهوم مرتبط می‌کند. تکنیک های دیگر شامل کار به صورت دو نفره است که به ویژه زمانی که نیاز به تمرین مهارت های شفاهی، اجرا و مهارت های عملی دارید، خوب است.

نحوه مطالعه برای آزمون زبان

نگاهی عمیق‌تر به نحوه مطالعه زبان برای به حداکثر رساندن نمره خود در آزمون. نکات و تکنیک‌های زیادی برای مطالعه وجود دارد که یادگیری زبان را تحسین می‌کند و به افزایش اعتماد به نفس شما کمک می‌کند، واژگان را حفظ می‌کند و به شما کمک می‌کند الگوهای گرامری پیچیده را به خاطر بسپارید…

1. زمان مساوی را به چهار مهارت تقسیم کنید

قبلاً در مورد ایجاد یک برنامه مطالعه به گونه ای که زمان خود را به طور مساوی بین دروس تقسیم کنید اشاره کردیم. با آزمون‌های زبان می‌توانید این کار را در حوزه‌های مختلفی که در آن مورد آزمایش قرار می‌گیرید، انجام دهید. به عنوان مثال، شما باید زمان مساوی را به تمرین خواندن و درک مطلب، تمرین نوشتن و ترجمه، تمرین شنیداری و تمرین صحبت کردن اختصاص دهید. این چهار مهارت نیز به طور استثنایی یکدیگر را تحسین می کنند، بنابراین زمانی که خواندن را تمرین می کنید، ناخواسته ترجمه را نیز تمرین می کنید، و زمانی که در حال تمرین صحبت کردن هستید، گوش دادن را نیز تمرین خواهید کرد.

2. مطالعه زبان را در زندگی روزمره غرق کنید

این نکته باید ساده ترین نکته برای پذیرش باشد، اما می تواند تأثیر زیادی بر مطالعه زبان و در نهایت نمره آزمون نهایی شما داشته باشد! با تماشای فیلم های محبوب به زبان مقصد خود، گوش دادن به هنرمندان بومی زبان مورد علاقه خود، بدون دردسر بیاموزید. همچنین توصیه می‌کنیم ایستگاه‌های رادیویی را که به زبان مقصد پخش می‌کنند تنظیم کنید، زیرا این کار شما را در معرض بسیاری از مطالب مکالمه‌ای قرار می‌دهد که برای امتحانات شنیداری و گفتاری شما ارزشمند است.

3. یک دوست زبان پیدا کنید

اگر در مدرسه یا کالج هستید، از یکی از همکلاسی هایتان بخواهید که با شما درس بخواند، یا اگر به طور مستقل در حال یادگیری هستید، به دنبال تبادل زبان باشید. داشتن یک دوست زبان نه تنها انگیزه شما را برای ادامه تحصیل در مسیرتان حفظ می کند، بلکه به این معنی است که فردی را دارید که صحبت کردن و گوش دادن را با او تمرین کنید. نکته دیگر این است که شما و دوستتان یک کار نوشتن تعیین کنید و کارهای دوستتان را بخوانید، هر اشتباهی را برجسته کنید و هر پیشنهادی برای بهبود آن بدهید و بالعکس.

4. از سایت های تبادل زبان استفاده کنید

قبلاً به طور خلاصه به این موضوع اشاره کردیم، اما پلتفرم‌های تبادل زبان راهی عالی برای تمرین مهارت‌های گفتاری و شنیداری شما هستند و همچنین به افزایش اعتماد به نفس شما در صحبت کردن به زبان مقصد کمک می‌کنند. تعداد زیادی سایت مختلف از جمله iTalki و Speaky برای نام بردن یک زوج وجود دارد. نکته دیگر این است که سایت هایی مانند Meetup را برای ملاقات های زبانی که در منطقه شما برگزار می شود بررسی کنید، که راه بسیار خوبی برای ملاقات با دوستان جدید و صحبت به زبان مقصد و همچنین انجام فعالیت های فرهنگی است.

5. ابزار بازنگری واژگان

ابزارهایی مانند فلش کارت راه بسیار خوبی برای کمک به واژگان شما هستند. چیزهای کوچکی مانند جنسیت و املای کلمات می‌توانند ما را در آزمون‌ها جذب کنند و باعث شوند نمره‌های بی‌رویه ما را از دست بدهیم، بنابراین مهم است که این موضوع را حفظ کنید، حتی اگر زبان‌آموز پیشرفته‌تری هستید. ابزارهایی مانند فلش کارت‌ها و یادداشت‌های FlashSticks با چسباندن یادداشت‌های اطراف خود در مکان‌هایی که هر روز آنها را می‌بینید و برچسب‌گذاری مواردی که به آن‌ها ترجمه می‌شوند، راه بسیار خوبی برای یادگیری و به خاطر سپردن واژگان هستند.

نکات و ترفندها

همچنین این دو نکته را نیز هنگام مطالعه زبان در نظر داشته باشید.

  1. استفاده از فضای ابری در مطالعه زبان:
    • ذخیره‌سازی مطالب: فضای ابری چیست؟ فضای ابری می‌تواند به عنوان یک پرونده مرجع برای تمامی منابع زبانی شما عمل کند. می‌توانید کتاب‌ها، فیلم‌ها، ویدئوها و … را در فضای ابری ذخیره کنید تا همیشه به آنها دسترسی داشته باشید.
    • همکاری و یادگیری گروهی: از طریق ابزارهای اشتراک گذاری فضای ابری می‌توانید با دوستان و همکاران خود مطالب و منابع زبانی را به اشتراک بگذارید و با هم یاد بگیرید.
  2. ترفند افزایش تعداد فالوورهای اینستاگرام و مطالعه زبان:
    • استفاده از محتوای زبانی: با اشتراک گذاری تجربیات، مطالب و مهارت‌هایی که در حین مطالعه زبان یاد گرفته‌اید، می‌توانید محتوای مفید و جذابی برای پروفایل اینستاگرام خود ایجاد کنید.
    • جذب جمهور هدف: با انتخاب موضوعات مرتبط با یادگیری زبان و به اشتراک گذاری مطالب مفید، می‌توانید جمهور هدف خود را افزایش دهید و با تعامل با آنها، انگیزه‌ی خود و دیگران را برای یادگیری زبان افزایش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا