متفرقه

رکوردهای سرعتی: آشنایی با سریع‌ترین حیوانات دنیا

اژدهای کومودو

اژدهای کومودو یا “مانیتور کومودو” سنگین ترین مارمولک روی زمین است. اندازه اژدهای کومودو تا 10 فوت است و وزن آنها به 150 پوند می رسد. این خزندگان گوشتخوار می توانند تا 30 سال عمر کنند. شما می توانید اژدهای کومودو را در برخی جزایر اندونزی پیدا کنید.

سرعت و آرواره های بلند آنها به آنها این امکان را می دهد که به راحتی طعمه خود را بگیرند. در واقع، اژدهای کومودو شکارچیان راس هستند. آنها همچنین از غدد فک پایین خود سم دفع می کنند تا طعمه خود را مسموم کنند.

وامبت

این موجودات شایان ستایش بومی استرالیا هستند. وامبات ها علیرغم پاهای کوتاه، فوق العاده سریع هستند. آنها فقط حدود 32 تا 80 پوند وزن دارند. علاوه بر این، وامبات ها به خوبی در طبیعت سازگار می شوند. آنها در جنگل‌ها، کوه‌ها و هخامه‌ها زندگی می‌کنند که در آن شکارچیان فراوانی وجود دارد. خوشبختانه، به عنوان یکی از سریع ترین حیوانات در جهان، آنها می توانند به سرعت فرار کنند.

کفتار

جای تعجب نیست که کفتار یکی از سریع ترین حیوانات جهان است. کفتارها یا کفتارها گوشتخوارانی هستند که در آفریقا یافت می شوند. وزن آنها حدود 110 تا 190 پوند و بین 34 تا 59 اینچ است. کفتارها پنجه های تیز دارند، اما از دندان های خود برای گرفتن طعمه استفاده می کنند.

یک واقعیت جالب در مورد کفتارها این است که مردم اغلب آنها را با جادوگری مرتبط می کنند. برخی از مردم معتقدند کفتارها می توانند بر روحیه افراد تأثیر بگذارند. به احتمال زیاد به همین دلیل است که کفتارها اغلب به عنوان موجوداتی غیرقابل اعتماد به تصویر کشیده می شوند.

سگ وحشی آفریقایی

سگ وحشی آفریقایی نه تنها یکی از سریع ترین حیوانات جهان است. همچنین یکی از در معرض خطرترین پستانداران جهان است. سگ های وحشی آفریقایی حدود 40 تا 70 پوند وزن دارند. آنها همچنین بزرگترین سگ سگ وحشی در آفریقا هستند، قد آنها حدود 30 اینچ و طول آنها بین 30 تا 56 اینچ است. آنها در جنگل ها، علفزارها و بیابان های آفریقا زندگی می کنند.

سگ های وحشی آفریقایی شکارچیانی فرصت طلب هستند. این بدان معناست که سگ‌های وحشی آفریقایی اغلب به جای استراتژی طولانی مدت در تعقیب‌های طولانی، طعمه‌های متوسط ​​را تعقیب می‌کنند.

کانگورو

بسیاری از مردم معتقدند کانگورو سریع ترین حیوان جهان است. کانگورو با ارتفاع بلند و پاهای قدرتمند خود یکی از سریع ترین حیوانات جهان است. کانگوروها که در استرالیا و گینه نو یافت می شوند، گیاهخوارانی هستند که تا 23 سال عمر می کنند. وزن آنها تا 200 پوند و بیش از 6 فوت قد است.

در حالی که بیشتر حیوانات سریع می دوند، کانگوروها می پرند. آنها اغلب با سرعت متوسط ​​9 مایل در ساعت پرش می کنند. با این حال، در سریع ترین حالت، آنها می توانند تا 44 مایل در ساعت را در یک مسافت کوتاه حفظ کنند.

کوسه ماکو

کوسه ماکو یا “کوسه ماکو باله کوتاه” یکی از سریع ترین ماهی های جهان است. کوسه ماکو در اقیانوس آزاد، در عرض های جغرافیایی گرمسیری تا معتدل زندگی می کند. آنها حدود 12 فوت طول دارند و بیش از 1200 پوند وزن دارند.

کوسه ماکو به عنوان یک شکارچی تهاجمی، ماهی های استخوانی و ماهی مرکب را شکار می کند. آنها همچنین سریع ترین کوسه های اقیانوس هستند، بنابراین می توانند به راحتی کوسه های دیگر را نیز بگیرند و بخورند. جدا از شنای بسیار سریع، کوسه‌های ماکو می‌توانند بسیار بالا بپرند.

شترمرغ

بسیاری بر این باورند که شترمرغ سریعترین پرنده است، اما واقعاً شترمرغ با چه سرعتی می تواند بدود؟ شترمرغ ها با میانگین سرعت 45 مایل در ساعت سریع ترین پرندگان روی زمین هستند. شترمرغ ها پرندگان بدون پروازی هستند که ارتفاع آنها از 7 تا 9 فوت است. وزن آنها بین 220 تا 350 پوند است.

با این حال، وزن آنها به سختی بر سرعت آنها تأثیر می گذارد. در واقع، شترمرغ ها می توانند در عرض یک قدم از 10 فوت عبور کنند. شترمرغ هایی را خواهید دید که در دشت ها و صحراهای آفریقا می دوند. نکته جالب توجه در مورد این سریع ترین پرندگان این است که پاهای آنها آنقدر قوی است که می توانند انسان یا شکارچیانی مانند شیر را با لگد بکشند.

تازی

تازی که معمولاً به عنوان سگ تازی انگلیسی شناخته می شود، در واقع یک سگ مسابقه ای است. آنها نه تنها یکی از سریع ترین حیوانات جهان هستند. آنها همچنین سریعترین نژاد سگ هستند. در واقع تازی ها به طور خاص برای شکار و مسابقه پرورش داده شدند. بیشتر تازی ها به طور متوسط ​​28 اینچ قد دارند. وزن آنها بین 55 تا 75 پوند است.

همچنین تازی ها بینایی بسیار خوبی دارند. تازی ها به عنوان یک سگ شکار، به جای عطر، با دید و سرعت شکار می کنند. اخیرا سگ های تازی به حیوانات خانگی محبوب تبدیل شده اند. اگر شما علاقه مند به پذیرش آنها هستید، ممکن است تعدادی از این سگ های مسابقه بازنشسته را در پناهگاه پیدا کنید.

ماهی تن زردپر

یکی از سریع ترین ماهی های جهان ماهی تن زردپره است. ماهی تن زرد باله به عنوان یکی از سریع ترین حیوانات جهان، یکی از گونه های تن ماهی بزرگتر است. طول آنها تا 7 فوت و وزن آن تا 450 پوند می رسد. ماهی تن زردپره یک شکارچی تهاجمی است و اغلب طعمه خود را به طور کامل می بلعد.

ماهی تن زردپر را می توانید در اقیانوس آرام، اقیانوس اطلس و اقیانوس هند پیدا کنید. آنها همچنین در آب های فیلیپین به وفور یافت می شوند.

خرگوش قهوه ای یا خرگوش اروپایی فقط نامزد سریع ترین حیوان جهان نیست. آنها یکی از زیباترین حیوانات نیز هستند. طول آنها 20 تا 30 اینچ و وزن آنها حدود 5 تا 11 پوند است.

این گیاهخواران بومی اروپا و بخش هایی از آسیا هستند. آنها اغلب در علفزارها و مزارع بزرگ زندگی می کنند، جایی که می توانند از گیاهان و پوست درختان چرا کنند. پاهای عقب قدرتمند آنها به آنها قدرت و سرعت می دهد تا از دست شکارچیان فرار کنند.

بلک باک

مردم بلک باک را به عنوان آنتلوپ هندی می شناسند. این نامزد سریعترین حیوان جهان بومی هند و نپال است. قد بلک باک حدود 30 اینچ و وزن آن بین 44 تا 126 پوند است. بلک باکس ها را به خاطر رنگ های خز منحصربفردشان و برای نرها شاخ های حلقه دار بلند می شناسید.

این گیاهخواران به علفزارها علاقه دارند. آنها همچنین می توانند با بیابان های خاصی سازگار شوند. بلک باکس فوق العاده سریع است. در واقع، تنها یک شکارچی وجود دارد که نمی توانند از آن پیشی بگیرند: یوزپلنگ.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا