سرگرمی

جشنواره فیلم لندن 2022: 10 فیلمی که نباید از دست بدهید

جمع کن، بپیچ! جشنواره فیلم BFI لندن برای سال 2022 بازگشته است – و مملو از فیلم‌هایی است که نمی‌خواهید از دست بدهید. دوره امسال بزرگترین جشنواره فیلم در بریتانیا مجموعه‌ای از فیلم‌های موردانتظار ماه‌های آینده، از نویسندگان بازگشته و استعدادهای جدید شگفت‌انگیز، را در خود جای داده است.

غرق در انتخاب؟ خوب، ارزش آن را دارد که برای یافتن برخی از جواهرات پنهان، فهرست کامل را بررسی کنید – اما Empire چند پیشنهاد دارد. فرقی نمی‌کند به دنبال معمای قتل، کمدی‌های بی‌نظیر، انیمیشن‌های خیره‌کننده، طنزهای بسیار خوب، یا درام‌های شخصیتی جذاب باشید، اینجا چیزی برای همه وجود دارد. منتخب ما از 10 فیلم را که نباید از دست بدهید در زیر بخوانید – و به این سمت بروید تا لیست کامل را پیدا کنید و بلیط‌های باقی‌مانده را تهیه کنید.

پیاز شیشه ای: رمز و راز چاقو

بعد از Knives Out، فیلم پیاز شیشه ای یک فیلم مرموز و سرگرم کننده است که به دنبال راز یک قتل می گردد. دنیل کریگ کارگاه ماهری که به دنبال قاتلی است است که مرتکب جرم در یک مهمانی شده است. به راستی قاتل کیست؟ این فیلم با بازی درخشان دنیل کریگ، بنوا بلان سرگرم کننده است. دراین فیلم بازیگران جدیدی از جمله اودوم جونیور، کیت هادسون، جسیکا هنویک و غیره نقش آفرینی می کنند.

The Banshees Of Inisherin

مارتین مک‌دونا بازگشته است – و او در بروژ با مردان برجسته کالین فارل و برندان گلیسون دیدار مجددی انجام داده است. آخرین او یک کمدی-درام تیره است که در دهه 1920 ایرلند با بازی فارل و گلیسون در نقش پادریک و کولم اتفاق می‌افتد، دوستی طولانی‌مدت آنها زمانی که کولم بدون هیچ توضیحی با دوست سابقش قطع می‌کند ناگهان متوقف می‌شود. انتظار نوشتن معمولی تند از مک دونا، یک چرخش صحنه دزدی از جنی الاغ، و تلخی واقعی در یک نوع فیلم جدایی را داشته باشید.

تصمیم برای ترک

آخرین ساخته پارک چان ووک که بسیار خنده دار، سرشار از شخصیت پردازی و به طرز عجیبی رمانتیک است، او را در فرمی عالی می بیند – داستانی از مرگ، وسواس، و احساسات پایدار را ارائه می دهد. از کارگردان Oldboy و The Handmaiden، این ترکیب قدرتمندی است – و اگرچه شاید بیشتر از آن فیلم‌ها مراقبه باشد، تصمیم برای ترک همچنان جذاب، شیک، و عمیقاً درگیر است و رابطه‌ای را که بین کارآگاه های جون (پارک هه) رشد می‌کند، از بین می‌برد. -il) و یک زن بیوه (تانگ وی) که مظنون به قتل شوهرش است.

پینوکیو گیرمو دل تورو

کارگردان Pan’s Labyrinth یکی از دوست داشتنی ترین افسانه های تمام دوران را به تصویر می کشد؟ به نظر می رسد پینوکیو اثر گیلرمو دل تورو یک تلاقی کامل از انسان و مواد باشد که همه در استاپ موشن فوق العاده برای اولین انیمیشن دل تورو ساخته شده است. کارگردانی مشترک مارک گوستافسون، برداشت دل تورو از افسانه کارلو کولودی در پس زمینه ایتالیای فاشیست دهه 30، با سبکی بصری که توسط تصاویر مورد علاقه گریس گریملی مشخص شده است – و صداپیشگانی شامل ایوان مک گرگور، تیلدا سوینتون، ران پرلمن، کیت بلانشت، کریستوف والتز و تیم بلیک نلسون. بدون رشته ای که باید ببینید.

شگفتی

فلورانس پوگ با هر فیلمی همچنان ثابت می‌کند که استعداد شگفت‌آوری دارد – و آخرین نقش اصلی او در اقتباس سباستین للیو از رمان اما دونوهو است. داستان در روستایی ایرلند اتفاق می‌افتد، پوگ نقش لیب رایت را بازی می‌کند، زنی که برای مشاهده آنا آورده شده است – دختری که ادعا می‌کند چهار ماه غذا نخورده است، اما ظاهراً در سلامت کامل است. با بازیگرانی از جمله نیام الگار، توبی جونز، سیاران هیندز و تام برک، این یکی با استعداد در مقابل و پشت دوربین انباشته شده است.

استخوان ها و همه

آخرین باری که لوکا گوادانینو کارگردان با تیموتی شالامه همکاری کرد، آنها مرا با نام خود صدا کن. با در نظر گرفتن تمام احساسات خام آن فیلم و چرخاندن آن با گوشت خام، آخرین همکاری آنها یک داستان عاشقانه آدمخواری است که در آن لی Chalamet و Maren از تیلور راسل به یک سفر جاده ای غرق در خون در سراسر آمریکای دهه 80 می روند. فیلم‌های گوادانینو همیشه زیبا ساخته می‌شوند – تا زمانی که بتوانید تمایلات هیجان‌انگیز او را هنگام رفتن به قلمروی ترسناک درک کنید.

مثلث غم

این طنز در مورد ثروت بیمار، نخل طلای کن را به ارمغان آورد – در مورد یک قایق از افراد ثروتمند و زیبا (از جمله مدل هریس دیکنسون، کارل و دوست دخترش یایا، با بازی چارلبی دین) که سفر مجلل آنها باعث غرق شدن کشتی و گیر افتادن آنها در جزیره ای بیابانی می شود. . با صحنه‌های خنده‌دار و حس شوخ طبعی آن، این یکی از مواردی است که باید با جمعیت زیادی تماشا کرد.

پرستار خوب

کارگردان Tobias Lindholm با اقتباس از داستان قاتل زنجیره ای چارلی کالن، دو بازیگر برنده اسکار را برای رهبری داستان قتل و فساد در سیستم بهداشتی آمریکا استخدام می کند. ادی ردمین کالن است، پرستاری به ظاهر دلسوز که سوء ظن امی جسیکا چستین را برمی انگیزد – همکارش که او را به مرگ چندین بیمار مشکوک می کند. لیندهولم قبلا A Hijacking را کارگردانی کرده بود، در حالی که فیلمنامه از برنده جایزه کریستی ویلسون-کنز – اوه، و این یکی گالا امپراتوری است.

اژدهای پدرم

انیمیشن زیبا اژدهای پدرم یک فیلم ایرلندی است که بر اساس کتابی با همین عنوان ساخته شده است. داستان این انیمیشن درباره ی پسری است که در طول یک سفر به همراه اژدهایش شروع به کشف توانایی های خود می کند و زندگی خود را تغییر می دهد. این داستان جلوه ای از خودباوری، مسئولیت پذیری و استفاده از هوش را نشان می دهد. این انیمیشن با پیام های خوب و صحنه های بدون خشنونت و ترس به یکی از مناسب ترین انیمیشن ها برای کودکان بالای 7 سال تبدیل شده است.

بعد از خورشید

آیا آماده هستید تا پل مسکال دوباره قلب شما را بشکند؟ ستاره مردم عادی در درام شارلوت ولز بازمی گردد، درباره پدری جوان که با دخترش (فرانکی کوریو) در ترکیه تعطیلات می گذراند، که برگرفته از خاطرات خود ولز از دوران کودکی اش است و با صمیمیت واقعی روایت می شود. با تولید و نقدهای تحسین برانگیز بری جنکینز از Moonlight از حضورهای قبلی جشنواره، این اثر مهم دیگری در صعود سریع مسکال است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا