متفرقه

10 عادت طلایی دانش‌آموزان موفق: مسیر به‌سوی ارتقاء علمی و شخصی

اگر می خواهید در کنکور یا در هر مقطع تحصیلی که هستید موفق شوید باید روش های موفقیت در درس را بدانید.

برای موفقیت در کنکور، باید یک برنامه مطابق با اهداف خود داشته باشید. اول از همه، تعیین کنید که کدام دروس بیشتر نیاز به مرور دارند. برای هر درس، یک برنامه مطالعه تعیین کنید و سعی کنید به تعادل بین دروس دست پیدا کنید تا همه موارد را بپوشانید. مطالعه مداوم و پیوسته، بازی کلیدی در موفقیت داوطلبان دارد. همچنین، حل تعداد زیادی سوال و مرور کتاب‌های درسی از منابع معتبر نیز می‌تواند به شما در درک بهتر موضوعات کمک کند. بهتر است برای امتحانات نمونه و مصاحبه با معلم‌ها و دوستانتان زمان کنید تا با شرایط امتحان آشنا شوید و از اضطراب کاهش یابید. همچنبن در ادامه به تفضیل درباره روش های مطالعاتی با شما صحبت می کنم.

همچنین چیز دیگری که باید در نظر داشته باشید تا به موفقیت برسید داشتن خلاقیت است. خلاقیت یکی از مهارت‌های مهم و ارزشمند است که می‌تواند به دانش‌آموزان در تمام زمینه‌های زندگی کمک کند. برای افزایش خلاقیت دانش آموزان، تشویق کودکان به فکر کردن خارج از قوانین و مرزهای موجود است. بازی‌ها و فعالیت‌های چند رسانه‌ای می‌تواند ذهن کودکان را تحریک کند و خلاقیت آنها را افزایش دهد. همچنین، فرآیند حل مسئله و یافتن راه‌حل‌های جدید برای مشکلات ممکن است به خلاقیت کودکان کمک کند. تشویق کودکان به خواندن کتاب‌ها و داستان‌های متنوع نیز می‌تواند ذهن آنها را با ایده‌ها و تصویرسازی‌های جدید پر کند. ایجاد محیط‌هایی که از اشتیاق و کنجکاوی کودکان حمایت می‌کند، می‌تواند به تقویت خلاقیت و تفکر انتقادی آنها کمک کند.

سازمان یافته شوید. تهیه یک برنامه برای کاری که می خواهید انجام دهید و زمانی که می خواهید انجام دهید، اطمینان حاصل می کند که همیشه از منحنی جلوتر هستید (به معنای واقعی کلمه).

انجام چند کار همزمان. مطالعات نشان داده است که انجام چند کار از نظر فیزیکی غیرممکن است.

تقسیم بندی کنید. مطالعه کردن برای شروع کار لذت بخش نیست و مجبور کردن خودتان به شرکت در یک ماراتن مطالعه تنها باعث بدتر شدن آن می شود. تقسیم کردن کارتان به بخش های قابل مدیریت و پاداش دادن به خودتان پس از اتمام هر بخش، مطالعه را لذت بخش می کند.

خواب. اهمیت آن هشت ساعت zzz هر شب را دست کم نگیرید! استراحت خوب شبانه تمرکز شما را بیشتر می کند و حافظه کاری شما را بهبود می بخشد.

یک برنامه زمانی تنظیم کنید. آیا درست بعد از مدرسه یا بعد از خوردن شام بهتر کار می کنید؟ آیا در بلوک های ۹۰ یا نیم ساعتی مفیدتر هستید؟ برنامه ای پیدا کنید که برای شما مفید باشد و به آن پایبند باشید.

یادداشت بردارید. یادداشت برداری نه تنها شما را بیشتر در طول کلاس درگیر می کند، بلکه به شما کمک می کند تا زمانی که زمان امتحان فرا می رسد، آنچه را که باید مطالعه کنید، محدود کنید. بازخوانی یادداشت های خود بسیار آسان تر از خواندن مجدد کل کتاب درسی است!

مطالعه. ممکن است این مورد واضح باشد، اما آیا می دانستید که یک راه درست و غلط برای مطالعه مطالب شما وجود دارد؟ مطالب خود را چند روز پیش از موعد، به صورت تکه های کوچک و به شیوه های مختلف مرور کنید (مثلا، یک روز فلش کارت بنویسید و روز بعد در آزمون های عملی شرکت کنید).

فضای مطالعه خود را مدیریت کنید. مکانی را پیدا کنید که بهره وری شما را به حداکثر برساند. به دنبال مکان‌هایی باشید که دور از تلویزیون و سایر عواملی که حواس‌تان را پرت می‌کنند. فرقی نمی‌کند کتابخانه محلی شما باشد یا فقط میز اتاق خوابتان، یک فضای مطالعه را کنار بگذارید که می‌خواهید زمانی را در آن بگذرانید.

یک گروه مطالعه پیدا کنید. نشستن با گروهی از افراد که چیزهای مشابه شما را یاد می گیرند، یک راه عالی برای مرور مطالب کلاسی یا آماده شدن برای یک آزمون بزرگ است. شما می توانید یکدیگر را امتحان کنید، مطالب را دوباره مرور کنید و مطمئن شوید که همه در یک صفحه قرار دارند. به هر حال، آموزش دادن به دیگران بهترین راه برای یادگیری است.

سوال بپرس. شما برای یادگیری در مدرسه هستید، بنابراین از انجام این کار نترسید! درخواست کمک – از یک معلم، یک معلم خصوصی یا دوستانتان – یک راه مطمئن برای اطمینان از درک واقعی مطالب است.

ما معتقدیم که همه دانش آموزان باید شانس موفقیت داشته باشند. بنابراین ما در مدارس و بین دانش آموزان در سطح جهانی سرمایه گذاری می کنیم و آن ها را به ابزارها و منابعی که باید خوب یاد بگیرند مجهز می کنیم. همانطور که برای موفقیت در سال تحصیلی جاری آماده می شوید، یک لحظه وقت بگذارید تا در مورد آموزش در سراسر جهان بیشتر بدانید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا