متفرقه

3 نکته کوتاه برای نوشتن کتابی که پرفروش شود

هرچه افراد بیشتری درباره کتاب شما بدانند، شانس بیشتری برای تبدیل شدن به کتاب پرفروش خواهد داشت. وقتی خوانندگان کتاب خوبی پیدا کنند، این خبر منتشر می شود، اما کارهایی هم وجود دارد که می توانید برای جلب توجه به کتاب خود انجام دهید.

بهترین راه برای اطلاع رسانی درباره اثر بزرگی که خلق کرده اید – یا در حال خلق کردن هستید – این است که با سایر نویسندگان کارکشته ارتباط برقرار کنید.

تعیین کنید که می خواهید در کدام لیست پرفروش باشید

بنابراین، شما می خواهید پرفروش باشید. اما آیا می دانید می خواهید چه نوع پرفروشی باشید؟

به عنوان مثال، آیا خود را در صدر نمودارهای دیجیتال در آمازون می بینید؟ در مورد کسب رتبه اول در لیست نیویورک تایمز چطور؟ یا شاید در فهرست کتاب‌هایی که وال استریت ژورنال منتشر می‌کند، بسیار بالا نشسته باشید؟

لیست های پرفروش آنقدر زیاد است که نمی توان تعداد آنها را ردیابی کرد. برای گیج‌کننده‌تر شدن مسائل، هر کدام معیارهای متفاوتی برای تعیین اینکه کدام کتاب‌ها برش را انجام می‌دهند و کدام نه، دارند.

برخی از فهرست‌های پرفروش تعداد فروش یک کتاب خاص را در یک دوره زمانی مشخص اندازه‌گیری می‌کنند، در حالی که برخی دیگر توسط گروه خاصی از افراد مسئول انتخاب عنوان‌هایی که باید در فهرست آن‌ها قرار گیرند، تنظیم می‌شوند.

در هر صورت، اگر می‌خواهید به عنوان یک کتاب پرفروش شناخته شوید، باید با این ایده که می‌خواهید در کدام فهرست قرار بگیرید، وارد فرآیند نوشتن کتاب شوید. از آنجا، می توانید برای درک بهتر صلاحیت هایی که باید برای رتبه بندی در نظر بگیرید، تحقیق کنید.

خرید کتاب از اپلیکیشن‌های کتاب در دهه‌ی اخیر به یکی از روش‌های محبوب و رایج برای علاقه‌مندان به کتاب تبدیل شده است. این اپلیکیشن‌ها با ارائه‌ی دسترسی آسان، قیمت‌های مناسب و تنوع در انتخابات کتاب، جذب تعداد زیادی از خوانندگان را توانسته‌اند. تأثیر این پلتفرم‌ها بر پرفروش‌تر شدن کتاب نیز قابل توجه است. با توجه به آسانی در دسترس بودن و ارتباط مستقیم با خوانندگان، کتاب‌هایی که در اپلیکیشن‌های محبوبی مانند Kindle، Audible یا Goodreads قرار می‌گیرند، بیشترین فرصت برای پرفروشی را دارند. همچنین، نظرات و امتیازات خوانندگان که در این اپلیکیشن‌ها قرار می‌گیرد، می‌تواند به عنوان یک عامل موثر در تصمیم‌گیری خرید خوانندگان عمل کند و در نتیجه، تأثیر مثبت یا منفی بر پرفروشی کتاب داشته باشد.

سایر ملاحظات پرفروش

در حالی که ملاحظات فوق باید اولویت اصلی در هنگام فکر کردن به راه‌هایی برای ایجاد فهرست پرفروش‌ها در هنگام نوشتن کتاب باشد، شما همچنین می‌خواهید در حین نوشتن، چند چیز دیگر را نیز در ذهن خود نگه دارید.

یکی از این موارد کیفیت نوشته شماست. برای اینکه یک کتاب به پرفروش تبدیل شود، ضروری است که نوشته شما هم واضح و هم جذاب باشد تا خوانندگان علاقه خود را از دست ندهند. در حالی که داستانی که می گویید مطمئناً مهم است، نحوه بیان آن نیز مهم است.

نثر شما لزوماً نباید مانند شکسپیر بخواند، اما باید آنقدر صیقل داده شود که مردم از خواندن آنچه می نویسید لذت ببرند.

شما همچنین می خواهید نگاهی به استراتژی بازاریابی خود بیندازید. آیا چیزی وجود دارد که بتوانید برای جلب توجه بیشتر به کار خود تغییر دهید؟

در نظر بگیرید که مخاطبان شما معمولاً از چه مکان‌هایی برای کتاب‌هایی با این ماهیت خرید می‌کنند، اگر خریداران بالقوه شما در رسانه‌های اجتماعی هستند یا ترجیح می‌دهند بیشتر تبلیغات خود را از طریق بیلبوردها، آگهی‌ها یا در روزنامه ببینند.

برای شروع فرآیند نوشتن، طرح کلی کتاب ایجاد کنید

یک سفر موفق با یک نقشه راه خوب شروع می شود. یک کتاب پرفروش با تبدیل یک ایده خوب به یک طرح کلی شروع می شود که می توانید قبل از شروع نوشتن واقعی آن را دنبال کنید.

یافتن راهی برای سازماندهی تمام افکارتان در قسمت اول نوشتن کتاب، موفقیت شما را در آینده تضمین می کند. این یک مرحله خسته کننده به نظر می رسد، اما به من اعتماد کنید، دانستن اینکه چگونه یک طرح کلی کتاب بنویسید می تواند مسیری را که شما به سمت مقاله خود می برید یا چقدر زمان برای تکمیل آن نیاز دارد، تغییر دهد.

طرح کلی کتاب اساساً نقشه‌ای است که نویسندگان را تا آنجا که ممکن است به آرامی و بدون مشکل به پایان سفر کتاب‌نویسی خود راهنمایی می‌کند. یک طرح کلی خوب باید به تنظیم صحنه کمک کند، صحنه ها را سازماندهی کند، و روشن کند که چگونه کل داستان یا پیام در کنار هم قرار می گیرد. همچنین در نهایت فهرست مطالب کتاب شما را تشکیل می دهد.

اینکه در نهایت چقدر برنامه ریزی می کنید تا حد زیادی به خودتان بستگی دارد. برخی از نویسندگان ترجیح می دهند طرح کلی دقیقی داشته باشند که از ابتدا تا انتها به خوبی بیان شده باشد، در حالی که برخی دیگر یک طرح کلی ایجاد می کنند، در عوض ترجیح می دهند اجازه دهند کتاب در حین نوشتن آن باز شود، اما ساختار بنیادی را در جای خود داشته باشند.

صرف نظر از طرح کلی که برای ایجاد انتخاب می کنید، هنگامی که طرح کلی خود را قطعه به قطعه ساختید، آماده خواهید بود که کتاب خود را صفحه به صفحه بنویسید، و در نهایت، از یک جمله به اولین پیش نویس های خود به یک محصول نهایی پیشرفت خواهید کرد. آماده انتشار

نحوه نوشتن طرح کلی کتاب در زمان نوشتن داستان شما در مقایسه با نوشتن یک کتاب غیرداستانی کمی متفاوت است. برای آشنایی با موضوعات و سبک نوشتاری کتاب های داستانی در ابتدا باید کتاب های متفاوتی را مطالعه کنید. . در اینجا چند دستورالعمل برای دنبال کردن وجود دارد:

داستان نویسی

وقتی کتابی در مورد یک موضوع تخیلی می نویسید، طرح کلی به شما کمک می کند شخصیت ها، صحنه ها، صحنه، طرح، اوج و موارد دیگر را برنامه ریزی کنید. شما می توانید به روش های مختلف به نوشتن طرح رمان خود بپردازید، اما هر رویکردی که انتخاب می کنید، این عناصر ضروری را شامل شود:

  • با نوشتن خلاصه ای تک پاراگرافی از آنچه رمان درباره آن خواهد بود، فرضیه خود را بسازید.
  • در مورد تنظیم کتاب خود تصمیم بگیرید و تحقیق کنید تا نوشته شما دقیق باشد.
  • مشخص کنید که شخصیت‌های شما چه کسانی هستند و مشخصات دقیقی در مورد اینکه چه کسانی هستند، چه کسانی هستند، به چه چیزهایی علاقه دارند و چه ویژگی‌های شخصیتی دارند بنویسید.
  • طرح خود را با ایجاد یک جدول زمانی از رویدادها که شامل آغاز، میانه و پایان داستان شما می شود، طرح ریزی کنید.
  • صحنه های محوری را به طرح خود اضافه کنید تا بدانید در کجا باید چه اتفاقی بیفتد. می‌توانید این موارد را در حین پیش‌روی و هنگامی که الهام‌بخش به شما می‌رسد، از جمله دیالوگ‌ها و جزئیات دیگر اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا