متفرقه

41 ماده مغذی “طول عمر” که برای یک زندگی سالم تر نیاز دارید

تحقیقات جدید شواهدی در مورد بهترین مکمل ها برای سلامتی پیدا می کند.

یک مقاله جدید منتشر شده در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم هشدار می دهد که اکثر آمریکایی ها ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای ارتقای زندگی طولانی و سالم را دریافت نمی کنند.

دکتر بروس ایمز، نویسنده، به Healthline گفت: «رژیم غذایی ما از نظر دریافت مواد مغذی مورد نیاز وحشتناک است و ما سریع‌تر خود را پیر می‌کنیم.

او گفت: «من فکر می‌کنم اگر رژیم غذایی بهتری داشته باشیم، همه ما می‌توانیم خیلی بیشتر زندگی کنیم.

ایمز دانشمند ارشد در موسسه تحقیقاتی بیمارستان کودکان اوکلند و استاد بازنشسته بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی است.

پس از بررسی تحقیقات در زمینه علوم تغذیه، ایمز 41 ماده مغذی را شناسایی کرده است که ممکن است نقش مهمی در ترویج پیری سالم داشته باشند.

این مواد مغذی شامل 14 ویتامین شناخته شده از جمله ویتامین های A، B-1، B-2، B-6، B-12، C، D، E، K، بیوتین، کولین، اسید فولیک، نیاسین و پانتوتنات است.

آنها همچنین شامل 16 ماده معدنی ضروری از جمله کلسیم، کلرید، کروم، کبالت، مس، ید، آهن، منگنز، منیزیم، مولیبدن، فسفر، پتاسیم، سلنیوم، سدیم، گوگرد و روی هستند.

علاوه بر این، ایمز 11 ماده دیگر را شناسایی کرد که در حال حاضر به عنوان ویتامین طبقه بندی نمی شوند، اما به گفته او باید باشند. اینها شامل دو نوع اسیدهای چرب امگا 3 و 9 اسید آمینه است.

در مجموع، ایمز این مواد مغذی را «ویتامین‌های طول عمر» می‌نامد، زیرا معتقد است این مواد در ارتقای زندگی طولانی و سالم دارند.

بدن بقای کوتاه مدت را در اولویت قرار می دهد

ایده ویتامین های طول عمر بر پایه مفهومی است که ایمز بیش از یک دهه پیش توسعه داد و به عنوان نظریه تریاژ شناخته می شود.

طبق این نظریه، بدن مواد مغذی کمیاب را به گونه‌ای جیره‌بندی می‌کند که بقای کوتاه‌مدت و تولیدمثل را بر سلامتی طولانی‌مدت برتری می‌دهد.

وقتی ویتامین یا مواد معدنی کم می‌کنید، طبیعت نمی‌خواهد بمیرید زیرا می‌خواهد تولید مثل کنید. پس چگونه می تواند از خود دفاع کند؟» ایمز پرسید.

“خوب، یک راه این است که سلامت بلندمدت را با سلامت کوتاه مدت معاوضه کنیم. روشی که انجام می دهد این است که آنزیم هایی که برای بقا ضروری هستند در اولویت قرار می گیرند.

به گفته وی، زمانی که بدن مواد مغذی کمتری نسبت به نیاز خود دریافت می کند، مواد مغذی موجود را به سمت فرآیندهای بیوشیمیایی هدایت می کند که برای بقای کوتاه مدت و تولید مثل ضروری هستند.

در مقایسه، او ادامه داد، بدن به فرآیندهای بیوشیمیایی که برای نگهداری طولانی مدت مهم هستند، مانند تعمیر DNA، اولویت کمتری می دهد. ویتامین های طول عمر به حمایت از این فرآیندها کمک می کنند.

با گذشت زمان، حتی کمبود مواد مغذی در سطح پایین ممکن است توانایی بدن برای بهبودی خود را مختل کند و خطر ابتلا به بیماری های مزمن و مرگ زودرس را افزایش دهد.

یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی ضروری است

برای دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز، ایمز بر اهمیت خوردن یک رژیم غذایی متنوع و غنی از مواد مغذی به جای مصرف قرص های مناسب تاکید کرد.

به گفته رابین فروتن، MS، RDN، HHC، متخصص تغذیه و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، این به معنای مصرف زیاد غذاهای گیاهی است.

او گفت: “بیشتر چیزی که می خورید باید از گیاهان باشد و تغییر زیادی در نحوه رشد آنها در طبیعت ایجاد نکند.”

او افزود: “در مورد آن مانند یک دوز درمانی از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، سبزیجات دریایی و همه چیزهایی که طبیعت برای ما دارد فکر کنید.”

کری کروتزر، EdD، MPH، RDN، FAND، متخصص تغذیه و دانشیار در دانشکده پیری لئونارد دیویس USC، موافق است.

کروتزر به Healthline گفت: «ما واقعاً نیازی به خوردن مقداری از گوشت نداریم. در واقع، رژیم غذایی گیاهی بسیار بهتر است.

کروتزر نیز مانند فروتن بر اهمیت خوردن طیف گسترده ای از میوه ها و سبزیجات با رنگ های مختلف و همچنین سایر محصولات گیاهی تاکید کرد.

او افزود ماهی یکی دیگر از منابع سالم مواد مغذی است، از جمله برخی از اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب امگا 3 که ایمز آنها را برای پیری سالم تشخیص داد.

این غذاهای غنی از مواد مغذی سنگ بنای رژیم مدیترانه ای و رژیم غذایی DASH را تشکیل می دهند، دو الگوی غذایی که با بسیاری از نتایج مثبت سلامت مرتبط است.

بدون مکمل یک اندازه مناسب برای همه

کروتزر گفت برای اکثر مردم، خوردن یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی باید اولین رویکرد برای تامین نیازهای غذایی آنها باشد. صرف یک مولتی ویتامین کافی نیست.

او گفت: «فکر نمی‌کنم هنوز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بتوانیم ویتامین‌های طول عمر را در یک بار یا یک قرص بریزیم و همین هم می‌شود.

با این حال، برخی از افراد ممکن است از مصرف مکمل های خاص سود ببرند.

برای مثال، مطالعه‌ای که در مجله کالج تغذیه آمریکا منتشر شد، نشان داد که بر اساس مصرف غذا، اکثر آمریکایی‌ها کمتر از میانگین نیاز تخمینی (EAR) به ویتامین D دریافت می‌کنند. همان مطالعه نشان داد که تقریباً نیمی از آمریکایی ها کمتر از EAR برای منیزیم دریافت می کنند.

علاوه بر تنظیم رژیم غذایی، بسیاری از این افراد ممکن است از مصرف مکمل ویتامین D یا منیزیم نیز سود ببرند.

با این حال، کروتزر و فروتن هر دو بر اهمیت اتخاذ یک رویکرد فردی برای مکمل تاکید کردند.

«آیا مکمل‌هایی را برای مردم پیشنهاد می‌کنم؟ من فکر نمی‌کنم که بتوانیم یک کار را انجام دهیم. من ترجیح می‌دهم به خطر بالقوه یک فرد برای کمبودها و نیاز به مواد مغذی اضافی نگاه کنم.»

او افزود: “من می خواهم به پیشینه سلامتی آنها، هر شرایط پزشکی آنها و هر داده آزمایشگاهی که ما داریم نگاه کنم.”

کروتزر و فروتن توضیح دادند که نیازهای بیوشیمیایی هر فرد کمی متفاوت است.

بدون راهنمایی یک متخصص تغذیه، تعیین اینکه کدام مکمل ها ممکن است از مصرف آنها سود ببرند، می تواند دشوار باشد.

صنعت مکمل ها نیز تا حد زیادی کنترل نشده است، که به چالش های شناسایی مکمل هایی می افزاید که ممکن است مزایای سلامتی مشروع داشته باشند.

فروتن می‌گوید: «فکر می‌کنم پیمایش در دنیای مکمل‌ها به تنهایی بسیار دشوار است.

او افزود: «اطلاعات متناقض زیادی وجود دارد، برنامه‌ای برای همه وجود ندارد، و همچنین طیف وسیعی از استانداردهای کیفیت در مکمل‌های غذایی وجود دارد».

به همین دلیل است که او افراد را تشویق می‌کند تا با یک متخصص تغذیه کار کنند تا در صورت وجود کمبود مواد مغذی، بیاموزند و برنامه‌ای فردی برای رفع نیازهای خاص خود داشته باشند.

روش دیگری برای داشتن زندگی سالم

آموزش رایگان حسابداری می‌تواند به مانند مواد مغذی برای یک زندگی سالم در جامعه نگاه شود. همان‌طور که مواد غذایی به بدن انرژی و قدرت می‌دهند، آموزش حسابداری به افراد قدرت اطلاعات و مهارت‌های مالی می‌دهد که برای مواجهه با چالش‌ها و فرصت‌های مالی ضروری است.

همان‌طور که ویتامین‌ها و مواد معدنی به سلامت بدن کمک می‌کنند، مفاهیم و اصول حسابداری، افراد را در مدیریت مالی شخصی، بودجه‌ریزی، تجزیه و تحلیل موجودی و استفاده از ابزارهای مالی مانند کتب‌حساب، صورت‌های مالی و گزارش‌های مالی آموزش می‌دهد.

به علاوه، یادگیری حسابداری مانند تمرین‌های ورزشی برای مغز است؛ افزایش توانمندی‌های تحلیلی، منطقی فکر کردن و تصمیم‌گیری اثرگذار است. به همین دلیل، افرادی که به خوبی حسابداری را می‌آموزند، به راحتی می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های مالی، سرمایه‌گذاری‌ها و مدیریت کسب و کار موفق باشند، همانند یک زندگی سالم که انرژی، تعادل و قدرت به انسان می‌دهد.

همچنین ساختن یک پاورپوینت با استفاده از تم پاورپوینت با موضوع “مواد مغذی مورد نیاز برای داشتن زندگی سالم” می‌تواند یک راه عالی برای آموزش و ارتقاء سلامت خانواده باشد. با ارائه اطلاعات به روز و دقیق در مورد اهمیت و تأثیر مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها، می‌توان به اعضای خانواده کمک کرد تا تغذیه‌ی مناسبی را انتخاب و در روزمرگی خود جای دهند. با تصاویر جذاب، نمودارها و اطلاعات مختصر و مفید، این پاورپوینت می‌تواند به خانواده کمک کند تا انتخاب‌های غذایی سالم‌تری داشته باشند و در نتیجه زندگی سالم‌تری را تجربه کنند. این آموزش نه تنها به ارتقاء سلامت فیزیکی افراد کمک می‌کند، بلکه نقش مهمی در بهبود روحیه، توانمندی‌های شناختی و افزایش انرژی و فعالیت‌های روزانه آنها نیز دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا