سرگرمی

5فیلم درباره سفر در زمان از بدترین تا بهترین رتبه بندی شدند

مفهوم سفر در زمان هم ذاتاً انسانی است (کسی که نمی‌خواهد این فرصت را داشته باشد که ببیند جهان پس از رفتنشان چگونه خواهد بود یا خاطرات ارزشمند گذشته را مرور کند؟) و به شدت سینمایی. بنابراین، منطقی است که این موضوعی است که بارها و بارها در فیلم بازبینی شده است.

5 فیلم درباره سفر در زمان از بدترین تا بهترین رتبه بندی شدند

معنی و مفهوم سفر در زمان ذاتا یک موضوع انسانی و نیز به شدت سینمایی است. (کسی که نمی‌خواهد این فرصت را داشته باشد که ببیند جهان پس از رفتنشان چگونه خواهد بود یا خاطرات گرامی گذشته را مرور کند؟) پس بسیار منطقی خواهد بود که این موضوع بارها در فیلم ها بازبینی و تکرار شود.

در حالی که سفر در زمان در داستان های علمی تخیلی ریشه دارد این فیلم ها در دسته های مختلفی از ژانر ها قرار میگیرد. ما در ماجراهای علمی تخیلی اکشن محدود نیستیم. کسانی که فیلم ساز هستند از موضوع سفر در زمان در داستان های درام خانوادگی، عاشقانه، داستان های کمدی و فیلم های پر هیجان قاتل سریالی استفاده کرده اند.با بهره مندی از سفر در زمان ما میتوانیم به گذشته توجه کنیم و هم به نگرانی هایی در مورد آینده فکر کنیم.این داستان ، داستانی سرگرم کننده بوده است . اگر به دنبال بهترین فلیم هایی با موضوع سفر در زمان هستید ما در اینجا تعدادی از آنها را به شما معرفی میکنیم:

1. وقتی برای اولین بار ملاقات کردیم

در طول تاریخ سینما و تلویزیون، ما شاهد تبدیل DeLoreans، باجه‌های تلفن و جعبه‌های پلیس به ماشین‌های زمان بوده‌ایم، اما «When We First Met» ممکن است اولین باری باشد که یک غرفه عکس برای سفر در زمان می‌گیریم. هنگامی که نوح (آدام دواین) به غرفه عکس در بار پیانو مورد علاقه اش می رود، فرصتی برای بازگشت به شبی پیدا می کند که برای اولین بار اوری (الکساندرا داداریو)، “دختر رویاهایش” را که با مرد دیگری نامزد کرده بود ملاقات کرد. . هر کاری که نوح در آن روز سرنوشت‌ساز انجام می‌دهد، موج‌هایی ایجاد می‌کند، و وقتی از خواب بیدار می‌شود، در یک نسخه کمی متفاوت از زمان حال است.

بنابراین، به طور طبیعی، نوح تا آنجا که می‌تواند فرصت‌های زیادی را برای ایجاد یک رابطه شاد بین خود و اوری به کار می‌گیرد. اما «وقتی اولین بار با هم آشنا شدیم» مفهوم دختر «کامل» را به چالش می‌کشد و تمثیلی را در مورد خطرات اجازه دادن به نسخه ایده‌آل‌شده‌ای از کسی که در مغز شما ریشه دوانده است، ارائه می‌کند، و دیگر اجازه نمی‌دهد او را برای کسی ببینید. آنها واقعا هستند. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، «When We First Met» شایسته انبوهی از اعتبارات برای حضور آدام دواین در دوست داشتنی ترین حالتش است.

2. نام شما

در «نام تو» اثر ماکوتو شینکای، میتسوها و تاکی دو دانش آموز دبیرستانی معمولی هستند که در مناطق مختلف ژاپن زندگی جداگانه ای دارند. سپس، یک روز، دو غریبه شروع به تغییر بدن می کنند. «نام تو» به‌عنوان یک کمدی کلاسیک جنسیتی شروع می‌شود، جایی که متسوشا و تاکی مجبور می‌شوند زندگی روزمره یکدیگر را بگذرانند، کلاس‌ها، روابط بین‌فردی و انتظارات جنسی ناآشنا را در هم بگذرانند. این تعویض بدن به صورت متناوب و بدون هشدار انجام می‌شود و به مرور زمان این دو یاد می‌گیرند که چگونه با گذاشتن پیام‌ها روی کاغذ، تلفن‌هایشان و حتی پوستشان با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

سپس، «نام تو» با فاش كردن اينكه نوجوانان فقط از شهرهاي مختلف نيستند – آنها از دوره‌هاي زماني كاملاً متفاوتي هستند، خطرات را بالا مي‌برد. تاکی در دنیایی سه سال بزرگتر از میتسوها زندگی می کند و در مورد یک تصادف عجیب که باعث ویرانی ناگفته ای در زادگاهش شده است مطلع می شود. اما آیا او می تواند به موقع به همه هشدار دهد؟ «اسم تو» یک انیمیشن عاشقانه زیبا در سفر در زمان است که پیوندی واقعی بین دو شخصیت اصلی خود ایجاد می کند، که با توانایی منحصر به فردی که به نجات آنها می رسد، به هم متصل شده اند.

3. کیت و لئوپولد

چه اتفاقی می‌افتد وقتی یک مرد قشقرق قرن نوزدهم به نیویورک امروزی می‌رسد؟ این سوال مهمی است که «کیت و لئوپولد» جرات می کند بپرسد. هنگامی که استوارت (لیو شرایبر) یک پورتال زمانی را در بالای پل بروکلین کشف می کند، مشتاق است که به گذشته برگردد و کاوش کند. چیزی که او روی آن حساب نمی کند لئوپولد، سومین دوک آلبانی (با بازی هیو جکمن رویایی) است که او را از طریق پورتال دنبال می کند.

پس از اینکه استوارت در اثر سقوط از چاه آسانسور به شدت مجروح می‌شود (اگر لئوپولد در دهه 1800 برای اختراع آسانسورها نبود، به سختی می‌توان انتظار داشت که در دهه 2000 وجود داشته باشند)، دوست دختر سابقش کیت (مگ رایان) در مراقبت از آن گیر کرده است. دوک نابهنگام بدیهی است که آنها عاشق می شوند – ببینید، هیو جکمن و مگ رایان هستند. اگر قرار نبود عاشقانه با هم درگیر شوند، چرا به خود زحمت می دهید آنها را در یک فیلم کنار هم قرار دهید؟

به هر حال، «کیت و لئوپولد» یک رام کام بسیار شیرین است، حتی اگر مگ رایان در گذشته ای زندگی کند که در آن هیچ حقوقی ندارد، به نوعی افسرده کننده است. اوه خوب عشق همه چیز را فتح می کند، درست است؟

4. پالم اسپرینگز

موضوع این فیلم در مورد « پالم اسپرینگز» است که رد پای « روز گراند هاگ» را دنبال میکند و اندی سامبرگ جانشین طبیعی همکار « شنبه شب زنده» بیل موری در حال خدمت کردن است.نایلز در یک حلقه بی پایان در زمان گرفتار شد که مجبور شد روز عروسی دوست خود را بارها تجربه کند و مدت طولانی است که امید فرار از زندان شخصی خود را از دست داده است ولی بر خلاف فیلم « روز گزوندهاگ» کخ در انزوا دچار رنج میشود، نایلز با سارا همراه شد و سارا او را به غار مرموز در قلب حلقه زمان دنبال میکند و خودش هم در آنجا گیر میکند.

«پالم اسپرینگز» دو دیدگاه را به ما ارائه می‌کند: یکی از یک زمان‌گرد کهنه‌کار که صدها سال بالقوه در یک روز زندگی کرده است، و دیگری از یک تازه‌کار تازه‌کار که همه آن را برای اولین بار تجربه می‌کند. چیزی که در مورد “پالم اسپرینگز” جالب است این است که کاملاً به حس و حال ویرانگری متمایل می شود که نتیجه طبیعی این نوع موقعیت است. حلقه زمان فقط تنظیمی برای یکسری شوخی نیست، بلکه واقعیتی است که در آن ناامیدی فقط برای مدت کوتاهی توسط حواس‌پرتی‌های بی‌معنا از بین می‌رود. اینکه این فیلم در سال 2020 اکران می شود، سالی که اکثر ما با یکنواختی زندگی در شبه قرنطینه روبرو بودیم، تنها به طنین احساسی آن می افزاید. این فیلم یکی از بهترین فیلم های بوکسری نیز محسوب می شود.

5.Inception

فیلم “Inception” به کارگردانی کریستوفر نولان، یکی از شاهکارهای سینمایی دهه‌ی 2010 است که با داستان پیچیده و جذاب خود برای بسیاری از بینندگان یک معمای فیلمی ارائه می‌دهد. این فیلم در موضوع سفر درون رویاها و ذهن انسان قرار دارد، جایی که دزدان خاطرات حرفه‌ای به طور مخفیانه وارد رویاهای دیگران می‌شوند تا اطلاعات یا رمزهای محرمانه‌ای را از آنها بدزدند. با یک ترکیب فوق‌العاده از جلوه‌های ویژه، عملیات‌های تکنیکی پیچیده، و بازیگری‌های برجسته از جمله تام هاردی و لئوناردو دی‌کاپریو، “Inception” توانسته است نه تنها به یک فیلم علمی-تخیلی برتر تبدیل شود، بلکه به یک اپیک سینمایی و یکی از فیلم‌هایی با بررسی‌ها و تفسیرهای فراوان تبدیل شود که تا به حال در مورد آن صحبت شده است. این فیلم یکی از بهترین فیلم های تام هاردی است.

نکاتی در مورد انتخاب یک فیلم خوب:

1-به موسیقی متن توجه داشته باشید

2-در نظر داشته باشید که تماشای هر فیلم حال و هوای خاص خورد را دارد

3-به مواردی که باعث ماندگار شدن فیلم میشوند توجه کنید

4-از تماشای فیلم مورد نظر باید لذت برد

5-سعی کنید قبل از انتخاب فیلم کتاب آن را بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا