اخبار

مقایسهٔ تجربه‌های خواندن اخبار در Google News و اپل نیوز

دسترسی به اخبار امروز کار سختی نیست: اینترنت و آمیختگی رسانه های اجتماعی با رویدادهای مهم جهانی، زندگی در زیر سنگ را تقریباً غیرممکن کرده است. اما پیدا کردن یک فروشگاه قابل اعتماد برای درگیر شدن با اخبار شما می تواند تا حدودی یک چالش باشد.

در گذشته، من تمایل داشتم اخبارم را از طریق تلویزیون، منابع خبری نشانه گذاری شده و گاهی اوقات حتی توییتر دریافت کنم (…می دانم). در جستجوی راهی بهتر برای دریافت اخبار متنوع، بیش از 20 برنامه جمع‌آوری اخبار را آزمایش کردم – برخی شگفت‌انگیز، برخی مناسب و برخی نه چندان عالی. پس از گذراندن چند هفته با این برنامه ها، در اینجا انتخاب های من برای 3بهترین برنامه خبری است.

بهترین اپلیکیشن های خبری

  • Google News برای دسترسی به طیف وسیعی از مقالات رایگان
  • NewsBreak برای یک برنامه خبری جامع و بدون دیوار پرداخت

چگونه برنامه ها را ارزیابی و آزمایش می کنیم

تمام بهترین خلاصه‌های برنامه‌های ما توسط افرادی نوشته شده که بیشتر زمان حرفه‌ای خود را با تجربه، آزمایش، و نوشتن دربارهٔ نرم‌افزارها گذرانده‌اند. ما ساعت‌ها را صرف تحقیق و آزمایش برنامه‌ها می‌کنیم، از هر برنامه به عنوان یک کاربر عادی استفاده می‌کنیم و آن را بر اساس معیارهایی که برای هر دسته تعیین می‌کنیم، ارزیابی می‌کنیم. ما هرگز برای درج در مقالات خود یا پیوند به وب‌سایت‌های پولی پول دریافت نمی‌کنیم. اعتماد خوانندگان به ما برای ارائه ارزیابی‌های قابل اعتماد از دسته‌ها و برنامه‌هایی که بررسی می‌کنیم، بسیار ارزشمند است. برای جزئیات بیشتر در مورد فرآیند ما، می‌توانید خلاصه کامل نحوهٔ انتخاب برنامه‌ها برای نمایش در وبلاگ Zapier را مطالعه کنید.

در این خلاصه، ابتدا به برنامه‌های جمع‌آوری اخبار مراجعه کردم. برنامه‌های خواندن اخبار و RSS خوان‌ها می‌توانند اخبار را برای شما جمع‌آوری کنند، اما آن‌ها عملی‌تر هستند و دسته‌بندی متفاوتی از برنامه‌ها را ارائه می‌دهند. همچنین برنامه‌های متعلق به شرکت‌هایی که روزنامه‌نگاری خود را انجام می‌دهند، مانند CNN، فاکس نیوز و رویترز، مورد بررسی قرار گرفتند. و در حالی که برخی برنامه‌ها ممکن است کمی مشکل داشته باشند، Reddit و سایر برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی نیز مورد بررسی قرار نگرفتند.

من توجه داشتم که بیشتر مردم اخبار را روی دسکتاپ نمی‌خوانند، بنابراین تمرکزم روی برنامه‌های تلفن همراه بود. هر برنامه را روی یک آیفون 12 که از iOS 15.2.1 استفاده می‌کند، آزمایش کردم.

بیشتر برنامه‌های موجود در این فهرست از منابع خبری یکسانی تهیه می‌شوند، اما برخی از برنامه‌ها، مانند NewsBreak و Google News، داستان‌های رایگان را ترجیح می‌دهند. بنابراین، برنامه‌های خبری تمایل دارند مقالاتی را از منابع کمتر شناخته شده جذب کنند و انتخاب گسترده‌تری از اخبار را نسبت به برنامه‌هایی مانند Apple News ارائه دهند. وقتی برنامه‌ها را بررسی می‌کردم، همه این موارد را در نظر گرفتم.

همانطور که من آزمایش کردم، این نکات مهمی است که به آنها توجه کردم:

  • فید شخصی اخبار باید به خوبی و به طور مستقیم در یک فید سفارشی ارائه شود.
  • تعامل با محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین، بخش‌هایی مانند نظرات و گزینه‌های اشتراک‌گذاری بسیار حائز اهمیت هستند.
  • دسته‌بندی محتوا نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. امکاناتی مانند برگه‌ها، پانل‌های جانبی، و محتوای گروه‌بندی‌شده می‌تواند تجربه کاربری را بهبود ببخشد.
  • قابلیت جستجو و فیلتر کردن مطالب می‌تواند به کاربران کمک کند تا به سرعت به اطلاعات مورد نیازشان دست یابند.
  • سفارشی‌سازی اخبار بسیار مهم است. امکاناتی مانند دنبال کردن موضوعات خاص، ذخیره جستجوها، و ایجاد پوشه‌ها به کاربران امکان می‌دهد تا تجربهٔ خود را شخصی‌تر کنند.

بهترین برنامه خبری برای یک برنامه خبری جامع و بدون دیوار پرداخت NewsBreak (iOS، اندروید، وب)

چیزی که در نگاه اول با NewsBreak برای من قابل توجه بود، برگه ای است که به طور کامل به اخبار محلی اختصاص داده شده است (از جمله یک گزارش آب و هوای منظم). اما سایر برگه‌ها در بالای صفحه، موضوعات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانید از منابع خبری سرتاسر آن را بررسی کنید.

هنگام مرور فیدها، تجربهٔ آرامی با NewsBreak داشتم. به جای غرق شدن در خطوط متن، هر مقاله را با یک تصویر و عنوان بزرگ به کارت خود تقسیم می‌کند.

یکی از ویژگی‌های مثبت NewsBreak، بخش نظرات دربارهٔ هر مقاله است. این ویژگی به مخاطبان اجازه می‌دهد در مورد هر مقاله نظر دهند. این گفتگوی مدنی است، بنابراین اگر علاقه‌مند به شرکت در گفتگوهای فعال در مورد اخبار هستید، این ویژگی ممکن است برای شما جذاب باشد.

علاوه بر گزینه‌های سفارشی‌سازی معمولی، مانند دنبال کردن موضوعات، شما می‌توانید موضوعاتی را که علاقه‌ای به آن‌ها ندارید، مسدود کنید. این ویژگی واقعاً کارآمد است. به عنوان مثال، در مورد یک مقاله دربارهٔ دستور پخت کیک کاستارد خامه‌ای مادربزرگ، توانستم مقالات کمتری را که شامل دستور پخت، کاسترد یا مادربزرگ بودند، ببینم. هرچند که علاقه‌ای به این موضوعات نداشتم، اما خوب بود که گزینه‌ای برای فیلتر کردن موضوعات ناخواسته وجود داشته باشد.

قیمت NewsBreak: رایگان

بهترین برنامه خبری رایگان برای دسترسی به طیف گسترده ای از مقالات Google News (iOS، Android، وب)

همه ما می‌دانیم که Google به زیبایی شناسی عالی می‌پردازد، و ظاهر مدرن برنامه Google News قطعا به ایجاد تجربهٔ لذت‌بخش‌تری از خواندن اخبار کمک می‌کند. این برنامه اخیراً اصلاح شده است، بنابراین شما می‌دانید که آنها در تلاش هستند تا آن را به‌روز نگه دارند.

من به خصوص از پانل‌های پوشش کامل که در داستان‌های بزرگتر موجود است، خوشم می‌آید: آنها طیف وسیعی از منابع را دربارهٔ یک داستان جدید به شما ارائه می‌دهند، به علاوه توییت‌ها و ویدیوهای مرتبط، و حتی یک جدول زمانی که نشان می‌دهد رویدادها چگونه رخ داده‌اند. هنگام خواندن یک مقاله، می‌توانید روی نماد پوشش کامل کلیک کنید تا به موارد بیشتری دربارهٔ آن موضوع دسترسی پیدا کنید. این باعث می‌شود به راحتی و سریع بتوانم داستان‌های مشابه را بدون نیاز به جستجوی دستی برای آنها پیدا کنم. همچنین کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که به جای اینکه فقط یک دیدگاه را به عنوان انجیل در نظر بگیرید، دیدگاه‌های متنوعی دربارهٔ یک موضوع خاص دریافت کنید.

می‌توانید موضوعات و منابع خبری را که بیشتر به آن‌ها علاقه دارید دنبال کنید، به داستان‌های فردی مثبت یا منفی بدهید، و جستجوها و داستان‌هایی را که بیشتر به آن‌ها علاقه دارید ذخیره کنید. منابع توصیه شده و مقالات مرتبط – همه اینها به این معنی است که دفعه بعد اخبار مرتبط بیشتری دریافت خواهید کرد.

از آنجایی که برنامه دارای داستان‌هایی از منابعی است که دارای دیوار پرداخت هستند، ممکن است با مقالاتی مواجه شوید که نیاز به اشتراک دارند. اما برخلاف اپل نیوز که مقالات فقط پولی را تقویت می‌کند تا کاربران را به پرداخت هزینه خدمات ممتاز خود تشویق کند، Google News در درجه اول محتوای رایگان را در فید اخبار شخصی، از جمله مقالات رایگان از منابع مبتنی بر اشتراک، تبلیغ می‌کند. به عنوان مثال، من مقالاتی از وال استریت ژورنال در فید خود داشتم که می‌توانستم به صورت رایگان آنها را بخوانم. تنها زمانی که داستان‌های مخصوص WSJ را جست‌وجو کردم به مانع paywall برخورد کردم.

قیمت Google News: رایگان

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا