متفرقه

3 مهارت تبدیل شدن به آدم فوق العاده باهوش

مردم باهوش به دنیا نمی آیند بلکه باهوش می شوند. و برای باهوش شدن به مجموعه ای از مهارت ها ی تعریف شده نیاز دارید. در اینجا چند نکته و منابع برای کسب آن مهارت ها آورده شده است. بهترین آموزشگاه آرایشگری تهران

حافظه

اگر نمی توانید آنچه را که می خواهید یاد بگیرید به خاطر بیاورید، واقعاً یاد نمی گیرید. راز به خاطر سپردن این است: حافظه زمانی به‌طور طبیعی به وجود می‌آید که بفهمید چه چیزی را می‌خواهید یاد بگیرید و آن را به طور مؤثر در ذهن خود سازماندهی کنید. منبع ارزشمندی برای به‌دست آوردن «کابینت‌های بایگانی» ذهن شما، کتاب «درخشش شما: ابزارها و تکنیک‌هایی برای دستیابی به موفقیت شخصی، حرفه‌ای و آکادمیک» اثر برایان والش است.

اگر می خواهید دوستان خود را با به خاطر سپردن چهره ها، نام ها و اعداد متحیر کنید، به پدربزرگ آموزش حافظه، هری لورین، نگاه کنید. نحوه توسعه حافظه فوق العاده او یک اثر کلاسیک است. مشکل دوره های حافظه نوع هری لورین (که اخیراً توسط کوین ترودو محبوبیت یافته است) این است که آنها بر ترفندهای ذهنی و ترفندهایی برای به خاطر سپردن چیزهای بی اهمیت تمرکز می کنند که واقعاً درک عمیق موضوعات مهم را ایجاد نمی کند. در زمان های قدیم، بدون کمک تله پرومترها یا ارائه های پاورپوینت، سخنرانان نیاز داشتند که بسیاری از مطالب را کلمه به کلمه به خاطر بسپارند و برای این کار از ترفندهای مختلف حافظه استفاده می کردند. اما این موضوع در عصر ما کمتر اهمیت پیدا کرده است. با این حال، ارزش دانستن این ترفندها را دارد. برای یک کتاب متفکرانه درباره حافظه و فراموشی توسط یک روانشناس دانشگاهی، به کتاب «حافظه شما: چگونه کار می‌کند و چگونه آن را بهبود می‌بخشد» کنت هیگبی مراجعه کنید.

صحبت كردن

یکی از بدترین ترس هایی که مردم دارند سخنرانی در جمع است. با این حال، به عنوان یک محقق، از شما خواسته می شود تا در مورد ایده های خود بحث کنید. بنابراین سخنرانی عمومی بخشی از زندگی علمی است. در اینجا چند کتابی است که ما در Super Scholar در این زمینه ارزشمند یافته ایم. کتاب دیل کارنگی چگونه با سخنرانی عمومی اعتماد به نفس خود را توسعه دهیم و بر مردم تأثیر بگذاریم، یک کتاب کلاسیک است. اگر می خواهید تمرین واقعی در سخنرانی عمومی داشته باشید، Toastmasters International هزاران باشگاه را راه اندازی می کند تا به اعضا تجربه در هنر گوش دادن و صحبت کردن بدهد.

کتاب ها و دوره های زیادی در مورد اسپیکین وجود دارد g و سازماندهی ارائه ها. یک کتاب با هدف کلی مفید، هفت اصل سخنرانی عمومی: روش های اثبات شده حرفه ای روابط عمومی، اثر ریچارد زئولی است. اگرچه بیشتر در یک محیط تجاری هدف قرار می گیرد، اما به طور کلی هنوز مفید است. به اصل مطلب برسید: چگونه منظورتان را بگویید و آنچه را که می خواهید بدست آورید نوشته اندرو دی. گیلمن و کارن ای. برگ حاوی توصیه های مفیدی در مورد مزایای نسبی رفتن با و بدون پاورپوینت است (تصاویر ارائه شده می توانند حواس مخاطب را از گوینده منحرف کنند) . بهترین موسسات مهاجرتی تهران

بسیاری از دانش پژوهان در نهایت معلمان تمام وقت می شوند. برای هنر تدریس، کتاب «آنچه بهترین معلمان کالج انجام می‌دهند» اثر کن بین و «تغییر زندگی هاوارد هندریکس: هفت راه اثبات‌شده برای زنده‌کردن آموزش‌تان» را توصیه می‌کنیم. موثرترین وسیله ای که برای مقابله با فوبیای صحبت کردن می شناسیم، تکنیک آزادی عاطفی (به اختصار EFT) است. برای EFT همانطور که در مورد فوبیا و انسداد اعمال می شود، به فصل های مربوطه در رون بال آزادی در نوک انگشتان خود مراجعه کنید: با سیستم دستیابی به موفقیت سریع تسکین جسمی و احساسی دریافت کنید.

اعداد

دانش پژوهان نیاز به امکانات با اعداد دارند. برخی از دانشمندان مانند ریاضیدانان، فیزیکدانان و مهندسان تمایل دارند در بخش های ریاضی آزمون های استاندارد نمره بالایی کسب کنند و مشکلات کمتری در برخورد با اعداد دارند. سایر محققان، اغلب در سمت علوم انسانی، ترجیح می‌دهند تا حد امکان کمتر به اعداد و ارقام بپردازند. اما اعداد بخشی از زندگی هستند، پس بهتر است یاد بگیریم با آنها زندگی کنیم. اعداد اغلب مورد سوء استفاده قرار می گیرند. جوزف استالین یک بار اظهار داشت که کاغذ اهمیتی ندارد که روی آن چه نوشته شده است. به همین ترتیب، اعداد اهمیتی ندارند که با آنها چه می کنید. در نتیجه به راحتی مورد سوء استفاده قرار می گیرند. بی شماری جان پائولوس: بی سوادی ریاضی و پیامدهای آن، کتاب چگونه با آمار دروغ بگوییم نوشته دارل هاف، و احتمالات پیتر اولوفسون: اعدادی که بر زندگی ما حاکم هستند برای جلوگیری از استفاده از اعداد برای فریب دادن ما بسیار مفید هستند.

همچنین برای تقویت مهارت های حسابی شما مفید است. اغلب وقتی با نتیجه فرضی یک محاسبات مواجه می‌شویم، خوب است کاری را انجام دهیم که مهندسان آن را «بررسی سلامت عقل» می‌نامند – آیا این اعداد حتی در پارک توپ مناسب هستند؟ برای مثال، اگر احتمال 5.7 را محاسبه کنید، می‌دانید که در جایی به شدت اشتباه کرده‌اید، زیرا احتمالات همیشه اعدادی بین صفر و یک هستند. منابع مفید زیادی برای توسعه مهارت های اساسی حسابی شما وجود دارد. یکی از موارد مورد علاقه ما The Trachtenberg Speed ​​System of Basic Mathematics اثر Jakow Trachtenberg است. تراختنبرگ، مهندس اوکراینی، زمانی که در اردوگاه کار اجباری نازی ها بود، روش هایی را برای محاسبات حسابی پرسرعت توسعه داد (او این کار را به عنوان راهی برای حفظ سلامت عقل انجام داد). از آن زمان تا کنون اسپین آف های متعددی منتشر شده است. یکی از مواردی که برای دانش آموزان جوان مفید است Brainetics است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا