سفر و گردشگری

16شهر زیبای دنیا

1-بالی، اندونزی

دهکده‌های هنری و آرام، شالیزارهای سبز رنگ سبز، جنگل‌های سرسبز و جنگل‌های وسیع، چند دقیقه از اوبود پرهیاهوی اسکوتر فاصله دارند. بالی یکی از 17000 جزیره اندونزی است و میانگین دمای آن در طول سال حدود 30 درجه سانتیگراد است. با دوچرخه کاوش کنید و سپس به یکی از بسیاری از کلوب های ساحلی جذاب آن بروید.

2-SEVEN SISTERS کانتری پارک، ، بریتانیا

سواحل دست نخورده جنوبی بریتانیا خانه یکی از بزرگترین مسیرهای پیاده روی و پارک های ساحلی این کشور به نام Seven Sisters است. این مسیر ساحلی که از ۲۸۰ هکتار صخره‌های گچی، دره رودخانه پرپیچ‌وخم و علفزارهای هموار با چشم‌اندازی از کانال انگلیسی تشکیل شده است، از نزدیک ایستبورن، آغاز راه ۱۰۰ مایلی South Downs، آغاز می‌شود.

3-صحرای آتاکاما، آمریکای جنوبی

در مسیری که توسط انقلابی چه گوارا که سفر موتور سیکلت خود را در بوئنوس آیرس آغاز کرد، معروف شد، از طریق صحرای آتاکاما به سمت شیلی به سمت آمازون پرو و ​​تا ونزوئلا بروید. گستره وسیعی از تخت‌های شنی به سرعت در بالای تپه‌ها و دره‌هایی قرار می‌گیرد که به فلات‌هایی از چمن‌های غبارآلود منتهی می‌شوند. این سفری برای کاوش‌گران است، کوه‌های آند در بالای مرز آرژانتین و شیلی ایستاده‌اند و یک طرف را به طرف دیگر محو می‌کنند. ناسا حتی از صحرا به عنوان محل آزمایش برای ماموریت های آینده مریخ استفاده می کند.

4-کوه فوجی، ژاپن

فوجی سان، بلندترین قله ژاپن، کوه و نمادی مقدس است. در یک روز صاف، می توان آن را از توکیو دید، اما یکی از بهترین راه ها برای تماشای آتشفشان فعال این است که با قطار گلوله شینکانسن از پایتخت به اوزاکا بروید (نکته بالا: در سمت راست بنشینید بهترین نماها). مناطق اطراف Hakone (جایی که چشمه های آب گرم طبیعی وجود دارد) و فوجیگوکو ارزش بازدید در فصل شکوفه های گیلاس را دارند.

5-جیپور و کاخ هوا محل، جیپور، راجستان

بزرگ‌ترین شهر راجستان پر از بازارهای پرهیاهو، دریاچه‌های مقدس و کاخ‌های سلطنتی طلاکاری شده است – کاخ راجمهال متعلق به سلطنتی منحط قرن هجدهم، هتلی هوشمند است. در میان ساختمان‌های معروف شهر صورتی با رنگ‌های گلگون، هاوا محل یا کاخ بادها، مطمئناً از همه قابل تشخیص‌تر است. سازه ماسه سنگی باورنکردنی دارای 953 پنجره بیرونی کوچک (به نام جاروخاس) است که با مشبک کاری پیچیده تزئین شده است.

6-ساحل اسکلت، نامیبیا

صحرای نامیب قدیمی ترین صحرای جهان است و در وسط ساحل وسیع اسکلت آن، مایل ها بی پایان سنگ و ماسه، بسترهای خشک رودخانه ها و تپه های شنی وجود دارد. حیوانات سازگار با صحرا در اینجا شامل فیل، زرافه، شیر، کفتار قهوه‌ای و فوک‌های خز کیپ هستند که در این منطقه رشد می‌کنند.

7-ارتفاعات اسکاتلند

چند ساعت از شلوغ ادینبورگ، نه چندان دور از Cairngorms، تا شروع کوه‌های شرقی شرقی فاصله است. در اطراف Skye، در اطراف مسیر ساحل شمالی 500 تا روستای John O’ Groats، این منطقه همچنین خانه بلندترین کوه در جزایر بریتانیا، بن نویس است. زیبایی های طبیعی همه جا وجود دارد، از استخرهای پری و گاوهای شاخ بزرگ گرفته تا آب های شفاف ساحلی و کلاهک های کوهستانی برفی.

8-پاموکاله، ترکیه

این شگفتی طبیعی که در ترکی به معنای قلعه پنبه ای است، از لایه های تراس تراورتن سفید استخرهای آبگرم آبی یخی تشکیل شده است. همچنین در کنار محل ویرانه های به خوبی حفظ شده هیراپولیس، شهر یونانی-رومی که در قرن دوم قبل از میلاد تأسیس شد، قرار دارد.

9-آلپ

رشته کوه های آلپ که در هشت کشور فرانسه، سوئیس، موناکو، ایتالیا، لیختن اشتاین، اتریش، آلمان و اسلوونی امتداد دارند، وسیع ترین رشته کوه در اروپا هستند. این کشور دارای برخی از بهترین اسکی های جهان با شهرهای محبوب از جمله شامونی مون بلان (بلندترین کوه)، لخ، گستاد و کورشول است.

10-مجمع الجزایر BAZARUTO، موزامبیک

این مجمع الجزایر متشکل از پنج جزیره – Bazaruto، بزرگترین، Benguerra، Magaruque، سانتا کارولینای و کوچکترین Bangue – زمانی بخشی از شبه جزیره ای بود که به سرزمین اصلی متصل بود، اما اکنون، زمانی که اقیانوس هند در هنگام جزر و مد عقب نشینی می کند، چرخش و موج هایی از شن های سفید وجود دارد. نمایان شدن. یک پارک دریایی حفاظت‌شده، آب‌های آن سرشار از پرتوهای مانتا، مدارس دلفین‌ها، لاک‌پشت‌های پوزه عقابی و دوگونگ‌ها (عموزاده‌های گاوهای دریایی به همان اندازه کنجکاو) است.

11-OJOS DEL MAR، بولیوی

شش چاله آب فیروزه ای در دشت های نمکی Ojos del Mar در منطقه Tolar Grande بولیوی قرار دارد. این آب که توسط استروماتولیت‌ها (رسوبات تشکیل‌شده توسط جلبک‌ها) و میکروارگانیسم‌ها زندگی می‌کند، بسته به زاویه خورشید می‌تواند کمی رنگ تغییر کند، از آبی روشن تا سبز دریایی.

12-MT. کوک، نیوزلند

بلندترین کوه نیوزلند، پارک ملی Aoraki/Mount Cook، بخشی از سایت میراث جهانی Te Wāhipounamu در جزیره جنوبی، رویای یک کوهنورد است. بیش از 40 درصد از این منطقه را یخچال های طبیعی پوشانده است که بزرگترین و طولانی ترین آنها یخچال تاسمان نام دارد. اینجا بود که سر ادموند هیلاری برای اولین صعود مهم به قله اورست تمرین کرد.

13-گوردس، پروونس

گوردز، یکی از چشمگیرترین دهکده‌های لوبرون در بالای تپه، در لبه فلات واکلوز قرار دارد. با مناظری از سراسر منطقه اطراف پروونس، شهر بی‌نظیر قرون وسطایی یکی از ضروریات بازدید است. اقامت در Bastide de Gordes، پر زرق و برق ترین هتل دهکده، سفر را کامل می کند.

14-دریاچه زمرد، کلمبیا بریتانیا، کانادا

دریاچه زمرد که به راحتی یکی از شناخته شده ترین نقاط دیدنی رشته کوه های راکی ​​کانادا است، در پارک ملی یوهو در بریتیش کلمبیا واقع شده است. با پشتوانه قله‌های بلند کوه‌های پرزیدنت رینج، در تابستان آب یخبندان شفاف برای قایق‌رانی و شنای سریع ایده‌آل است.

15-جزایر فارو

گروه خودگردان متشکل از 18 جزیره آتشفشانی این مجمع الجزایر دور افتاده را تشکیل می دهد که تعداد گوسفندان از انسان ها بیشتر است. خانه‌های پوشیده از چمن، خطوط ساحلی و آبشارهای سرسبز، همگی بخشی از چشم‌انداز نوردیک هستند، اما یک منظره غذایی شگفت‌انگیز نیز وجود دارد.

16-هنگ کنگ

ساختمان‌های مرتفع مدرن با معماری دوره در هنگ کنگ، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان، مطابقت دارند. این یک پایتخت غذاهای خیابانی است که در آن خوردن دیم سام مانند افراد محلی در یک چایخانه قدیمی یک تجربه اجباری است. برای تماشای بهترین مناظر از بندر، با Star Ferry بروید یا در تپه‌های Ma On Shan، یکی از قله‌هایی که شهر را احاطه کرده‌اند، پیاده‌روی کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا